|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ! Vilket luftfilter ska jag ha om jag vill ha ett grymt ljud ? Det ska gärna vara enkelt att montera.. Ska man ha ett öppet filter dubbelkonat eller enkelkonat? Ärligt talat så fattar jag nästan ingenting ..har kollat på massor av hemsidor men blir inte klokare för det. Jag vet att det finns en sökmotor på forumet ..men samma sak där .(Fattar inget) Tacksam för svar Länk | |
ant |
öppet filter, konat eller dubbelkonat spelar ingen roll det kommer att bröla ändå. köper du ett färdigt kit till din bil är det bara skruva dit. inte svårt alls. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
theedge |
kn låter fin fint......specielt ihop med remus dämpare |
|
köp ett JR filter (öppet konfilter). Billigare än KN o låter hur skönt som helst. Köpte mitt för 525:- på nfs.nu för nått år sen.... mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Föreslår att du försöker använda sökfunktionen, då kommer du nämligen att upptäcka att det finns en hel del allvarliga nackdelar med sportluftfilter! Mvh |
|
|
Tommy. Vill du ha ett öppet konfilter ska du köpa ett öppet filter. Som flera tidigare svar säger finns det nackdelar, använd sökfunktionen så kommer du att få X antal inlägg som säger att du inte bör skaffa ett. KN, Cotton Green, PiperCross, JR, JAMEX (glömde säkert nämna någon tillverkare), eller en CDABOX. Det finns massor att välja mellan. Själv är jag lite förtjust i utseendet på Cotton Greens filter. Skön grön färg med chromad kant ser bra ut i motorrummet. Låter bra vid gaspådrag och du kommer att märka en skön skillnad på motorljudet. Glöm bara inte att skärma av så att filtret inte suger in varmluft från området nära motorn. Frisk luft ska det vara och bäst är att utnyttja befintlig luftkanal. Fick själv ett tips att man ska montera ett rör med en böj mellan filtret och lmm för att få ett djupare råare 'bröl'. En enkel plåt mellan filter och motor som är rätt monterad kan nog hjälpa dig att avvisa oönskad varmluft från filtret och samtidigt se snyggt ut. Som du säkert kommer att få läsa om du söker så släpper öppna filter in mer skit i motorn. Tvätta regelbundet och smörj in filtret ordentligt för att minimera risken att släppa in onödigt mycket dynga i den dyrbara sexan. Att ett öppet filter skulle generera fler hkr på en orginalmotor kommer också att nämnas. I sällsynta fall kanske man får någon extra hkr, men oftast inte. Lycka till och hoppas att våra svar hjälpte dig i ditt sökande |
|
|
förlåt, glömde nämna att jag talar om Cotton Greens dubbelkonade filter. |
|
|
Tack så mycket för alla svar. Ska nog söka på forumet igen. Det låter ju inte så kul om motorn skulle ta stryk Mvh/Tommy |
|
|
Nån som har några fina bilder på hur en _bra_ avskärmning ska se ut?.. Ska köpa ett JR filter själv och installera (och inte glömma att ta bort minus kabeln) sen vore det väll bra om man kunde bocka till lite plåt oxo så den inte tappar nå effekt.. +++++++ brg +++++++ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.