|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Aldric |
Pirelli P7000 har (såvitt jag kan se) exakt samma mönster som mina Falken Fk502 ... Hmmm .. ? |
wowe |
Jag köpte idag Pirelli P Zero i 235/45/17 och dem är tysta med ett fantastiskt grepp i jämfört med Dunlop 9000 BMW 4EVER |
Aldric |
Länk |
Aldric |
Neeeh, nu har jag lagt ner ca 1 1/2 timme på internet och däck, Uniroyal Rain Sport -1 får det bli. Haglund, Claes - Quanta kosta bitte? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Min gummigubbe är av den uppfattningen att Uniroyal är ett bland de bästa däcken som finns när det gäller att balensera och det är väldigt sällan det är några problem med dom vad beträffar orundhet.Av 14 UNI 580/540 däck så har jag bytt ett och det var straxt innanför BMWs tolerns på 1,1mm orundhet, och det hade inte kännts alls på en vanlig bil. Men har man en förstående handlare så går det bra. Hade en uppsättning fälgar 15" o däck Uni innan jag köpte mina 17" Med tanke på priset så finns det nog inget däck som ger mer för pengen . Flyttade över 4 Uniroyal 580 till nya LM fälgar , inte en skakning alls upp till 140. balenserade dom och det gick dit ca 5 gr på varje hjul. (inte BMW) Har UNI på MB för övrigt. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag åker på Pirelli P7000 och dom verkar ganska bra. Dock har jag bara åkt 200 mil på dom men med väldigt vaierande hasighet och väglag. Och grepp verkar det finnas. Jag har 255 bak och 235 fram alla 17", alltså org. dimesionerna. -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
| Jag har testat tre däcksorter på tre månader. Uniroyal Rainspport1 på 15" fälg. Pirelli 7000 på 17" fälg och nu sitter det Dunlop SP Sport 9000 på 17"-fälgarna. Dunlop däcken är de som är tystast av dessa tre. Så tysta att man blir förvånad att däck kan väsnas så. Uniroyal däcken var i mitt tycke alldeles för högljudda och har faktiskt aldrig haft ett par däck som låter så mycket under mina 25 år med bil. Men med det menar jag inte att de är dåliga bara högljudda. | |
|
Dunlop SP Sport 9000 är kanske inte heller de billigaste däcken du hittar på marknaden. Att du sedan upplevde Uniroyaldäcken som högljudda verkar bra konstigt tycker jag. Pirellidäcken har jag fått för mig inte är så jättetysta då de verkar ha ett enormt bett istället. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Det stämmer att Pirelli 7000 inte var så tysta de heller men de lät faktiskt mindre än mina Rainsport. Men jag ska tillägga att jag hade två olika dimensioner på Uniroyal. Det kanske spelar in i sammanhanget? Jag gav 1508:-/st för mina Dunlop SP Sport 9000 235/45x17 påsatta och balanserade. Finns att köpa på Internet för lite över 1300:-/st inklusive frakt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.