|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Aldric |
Yes, nu är det nog. Det DÅNAR verkligen av dessa Falken däck. Bra grepp är det, men ljudet är sorgligt. Oljudet dubblades (minst) när jag bytte från dubbade vinterdäck till sommardäck. Byter däck nästa månad, vad ska jag skaffa? Dimensionen ska vara den samma, men det måste bli lite tystare. |
|
jag har Hankook Ventus K102 215/40-17 på min bil...jag tycker att dem är ganska tysta... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Om du skall ha tysta och komfortabla däck så lägger jag in en röst för Uniroyal Rain Sport 1. Hade det på min förra bil och de var väldigt mysiga om än inte särskilt sportiga som namnet säger. Relativt slitstarka var de också. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Aldric: Säg till så fixar jag fram "special price for you my friend". :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Aldric |
I'll be intouch med dig Claes .. :) |
Aldric |
Goodyear Eagle F1, låter det mycket om såna? Apropå inget speciellt .. ;) |
|
Aldric: Jag hade sådana på 325:an när jag köpte den och det lät klart mycket mer än Uniroyaldäcken kan jag lova. Det var som natt och dag. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Aldric |
Scheisse .. dom e ju snygga ;) |
|
Aldric: Inte säker på att jag håller med dig. Uniroyaldäcken är fagra också. :) Länk Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Förresten. Bättre länk. Länk Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Håller på Haglund i detta fall helt klart, gillar Uniroyal skarpt. Och jag har för mig att man ska åka på däcken inte titta på dom:)) Däckonline är ju testrutor för de flesta däck dom där ljudnivåer är angivna, har för mig att Uniroyal klara sig bra där. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag vill slå ett slag för Yokohama AVS Decibel.... dom går grymt tyst.... _____ |
|
|
Jag tycker personligen att Uniroyal RainSport 1 tål att tittas på också, men det kanske bara är jag. :) Greppet i väta var skrämmande bra också mot Eagle F1-däcken kommer jag ihåg, och bättre än mina nuvarande Fulda. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Aldric |
Hasso: Det är ju förvisso sant att man ska åka på däcken, men jag tror nog dom flesta här inne har stylat sin beemer på ena eller andra viset (eller båda i vissa fall). Varför inte välja ett par snygga däck? :) Haglund, dina Uniroyal ser helt ok ut. Du kan väl ICQ:a mig ett ca pris på 2/4 st inkl mont. och bal. när du kommer åt? Thnx :) S 328 R: Är inte dom lite halvsvåra att få tag på för en rimlig penning? Eller är jag bara kass på att leta ... har ju läst ett och annat om däcksfirmor som slår bakut när man kommer med egna gummin och ber dom montera på dom. |
|
Dennis: N.P. Ska slå en signal till honom i eftermiddag så om du är online i kväll så kan du få pris då förhoppningsvis. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Var hos en däcktjomme igår och ville ha Uniroyal rainsport, men de var tyvärr slut. Beställningstid ca. 1 månad. Han undrade sedan varför jag inte kunde tänka mig andra däck, bl a hade han erfarenhet av att de var väldigt svårbalanserade.. Tycker att betyget 1.7 på däckonline talar för sig självt??!?! Han var lite inne på att jag skulle ta Goodyear F1 gsd3, eller vad de nu heter, istället. Har hört att de är värre stensamlare än en grävskopa. Stämmer det? |
|
|
goobledigook: Jepp, de samlar ordentligt med grus, för övrigt är jag kanonnöjd med mina. /Micke |
|
|
RainSport 1 svårbalanserade? Jag hörde tvärt om när jag snackade med Janne på Asplunds här (f.d. aukt. BMW). Han sa att Falken och andra lite billigare märken var helt omöjliga om man hade mer än 16". Han tyckte man skulle satsa på Continental, Michelin, Uniroyal, Bridgestone eller något annat finare märke för att de var enkla att balansera. Samma sak säger min konakt på däck som har egen gummiverkstad. När jag satte på mina RainSport 215-45-17 så var det inga konstigheter alls att balansera och de var väldigt bra balans i de 1300 milen jag körde dem innan jag sålde bilen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
ant |
nya goodeyar däcken med det nya mönstret polckar med sig en del småsten. men det är inte så farligt att det är en grävskopa. mina f1:or har tagit med sig några stenar i mönstret men jag är övertygad om att det blir bättre så fort vägarna blir sopade. om dom är tysta? nja, inte så jätte tysta faktiskt. det låter en del om dom. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Dennis: Eftersom du inte är online på ICQ så lägger ut infon här istället. Är det någon annan som blir sugen så kan han/hon också säga till i så fall. :) Han var inte säker på leveranstiden på Uniroyaldäcken dessvärre. Han skulle kolla upp säkrare i eftermiddag och i morgon bitti med importören. Det var nämligen möjligt att de var slut för tillfället som det står längre upp i tråden. Dock sa han att han hade riktiga kalasdäck på väg in till riktigt bra pris. Pirelli P7000 sa han var riktiga kalasdäck. Han åkte på dem själv. Länk Han skulle ha 1700/däcket inkl. montering och balansering. Han hade inte fått hem dem än så priset är inte 100% men 1700 sa han efter att ha prutat med sig själv ett tag. Slå mig en signal eller skicka ett mail till jobbet om något är oklart eller om du vill boka och åka ner och klippa till. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jag visste faktiskt inte att det finns "snygga" resp "fula" däck. Jag brukar bara utgå från hur de känns på vägen...Känns de jävligt bra kan de få vara rosa och fyrkantiga om dem så vill. Men det är vad jag tycker! mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.