AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
574

BMW 520 med Getrag?

Jag undrar om en Getrag växellåda passar på en BMW 520 -91 ? Växellådan som sitter i nu är kras och finns en getrag av nåt slag att byta till. vill vet om det passar.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Tja, med tanke på att det sitter en Getrag där redan så är det väl bara att slänga i en likadan.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Det sitter alltså getrag lådor i dom som standard? Jag kan 0 om detta. Jag frågar åt en polare.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det stämmer bra det. Sitter helt säkert en Getrag i en 520i -91. Getrag är ett märke, en tillverkare och de tillverkar växellådor åt flera märken bland annat BMW.

ok. Tack för svaren! Vet du vad det är för model som sitter i dom? Typ nåt modelnummer eller nåt. Saken är att polaren har en växellåda som vi inte vet om den passar och det vore ju bra att veta innan man testar om det går eller inte.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Inte en aning. Det var någon här som hade en bra länk till detta, så vi får hoppas att han eller någon annan tittar in här och fixar något sådant.

Se
70
Sebban
525i -89
Det förekommer både Getrag och ZF växellådor på dessa bilar. Enklaste sättet att ta reda vilken låda du har är att krypa under bilen och se om du hittar nån märkning. Båda dessa fabrikat bör dock passa.

Mvh. Sebban

Sex ÄR roligare än fyra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.