|
|
|
|---|---|
|
satt just å skulle beställa ngk tändstift från biltema, men vet ej vilken beteckning jag ska ha på dem? för just nu sitter det nå jäkla rysständstift i den. vet nån vad jag ska använda för ngk stift?? motorn är en m20 2,5 -89 MvH Björn | |
| rekomenderat stift enligt manualen är BOSCH W8LCR och det ska väl motsvaras av NGK ZGR5A. Biltema har mig veterligen bara Eyquem stift då deras utmärkta parallellimport av NGK-stift förbjöds vid EU-inträdet. | |
|
köp inte bosch super4 bara, då får du en hög sopparäkning det fick i allafall jag |
|
| Jag köpte BMW orginal till min, de lär väl vara lika bra som Bosch? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nike_Boy: Det är Bosch. BMW tillverkar inga tändstift. Sen om dom är bra eller dåliga är en annan femma. Föredrar NGK eller Champion, Beru är bra också. BMW rekomenderar NGK till de flesta bilar i sin amerikanska tändstiftstabell. ///MVH Hasso Länk |
|
Jaha, fick för mig att det fanns dels bmw orginal och dels bosch när jag var och köpte mina, men det han på bmw menade kanske var att det fanns två olika bmw orginal som passade men som då även kallas bosch. Så snurrigt de kan bli.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.