|
|
|
|---|---|
Ralph |
Hej BMW fans. Jag undrar om ni vet om i fall på vilken av 7 serien har gardiner runt om hela bilen dvs bakrutan, bakrutorna på bakdörrarna och framdörrarna också. Finns det över huvudtaget att få en 7 serie med denna utrustning och vilken då? Tacksam för svar. Mvh Ralph |
| Inte framdörrarna, vad jag vet, men annars så finns det - ja. | |
|
Fanns/finns som extrautrustning till alla versioner av E32/E38/E65 manuella till bakdörrarna, el alternativt manuell till bakrutan min sålda 735i-87 hade manuell i bakrutan. Det är inte alltför trafiksäkert att ha gardiner fram så jag har mycket svårt att tänka mig att det går att få som tillval. Mvh Stephan |
|
|
Jeg har bak + på bakdørene på min 740 |
|
Ralph |
Det är nämligen så jävla snyggt med rollo överallt, alla som har det borde vara stolta, jag har det tyvärr inte på min någonstans i bilen vilket jag tycker är synd, men vad ska man göra. Man får nöja sig ändå. |
| Ralph - du kan ju eftermontera det! :) Funderar själv på att inhandla en el-rollo inför sommaren. | |
Ralph |
Men Liste knappast på sidorna eller? Bak kan man ju alltid. |
|
Ralph: E65 har el sidogardiner som tillval men till E32/E34 fick man nöja sig med manuella går utmärkt att eftermontera man behöver byta dörrsidor eftersom dom är urgröpta för gardinen och hänga upp krokar. Vore trevligt att montera elmotor till sidorna för det är lite jobbigt att stanna för att dra upp och ner dom men bättre än solfilm som jag tycker blir för mörkt på kvällen så det är okej ändå, el-gardinen bak är en otroligt trevligt utrustningsdetalj ett måste på nästa bil också. Mvh Stephan |
|
Ralph |
Stephan är det svårt att byta till sidorna, och har du något tips om var jag skulle kunna få tag på rollo till sidorna?. Tacksam för svar. Mvh |
|
Ralph: Bör vara ungefär lika som att montera dörrsidorna utan gardiner ända skillnaden är ju gardinerna och dom är inrullade, har tyvärr inte tagit loss mina dörrsidorna så jag kan inte säga säkert. www.bildelsbasen.se eller www.ecp.nu är vad jag skulle försöka med. Mvh Stephan |
|
|
Ni som har till gång till ETK kan ju söka på det här sifrorna så skall ni få se på eldrivna dörrgardiner till E32: 67 65 1 388 693 Även till bakrutan på samma bild finns det en annan typ av elrollo modell "biogaf gardin" (kommer från var sin sida och möts på mitten). För att montera vanliga sido rollos så behövs även den färg anpassade sido panelen bytas. Den kostar ca 2000:/st så det har jag tyvärr avstått från än. Annars finns att rollo satsen för eftermontering att köpa hos BMW. Skotarna är tyvärr ganska negativa till att sälja lösa inredningsdelar, utan vill bara sälja hela paket med typ alla fyra dörrsidorna. Mvh. Patric Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.