AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
659

Var ska man köpa oljefilter om man har en M3?

Som rubriken säger.. vart kan man köpa oljefilter om man inte köper på BMW? har en M3 94-
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Varför ska du inte köpa på bmw, har du långt till närmaste åf?

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

ant
köp orginalfilter så du minskar risken för överraskningar.
om du har långt till närmsta åf så borde du kunna finna en aukt. verkstad i närheten då kan du ju köpa filter där.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
I första hand skulle jag köpa filtret hos BMW, då vet du att kvaliteten är rätt och att du får rätt typ av filter.
I andra hand skulle jag köpa ett filter från någon av de stora och etablerade filtertillverkarna, ex. Knecht-Mahle (vilka troligen är de som levererar till BMW!), Mann-filters, Bosh etc.

Men jag skulle ALDRIG chansa och sätta dit ett lågprisfilter från en okänd/suspekt tillverkare!

Mvh
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
mekonomen fungerar , dok. använder jag själv bara original delar .

MVH TONY ///M3
Köpte ett Bosh filter till en E36:a jag hade. Det skiljde en hel del jämfört med orginal så sen dess så är det återigen orginal som gäller. Det skiljer inte mer än max en hundring i pris.

/T.P.
Länk
Fr
251
FredrikOlsson
M3 E46 2001 Phoenixgelb
Skiljer en hundring i pris?
Orginalfiltret kostar ju inte mycket mer än en hundring... 108 kronor har jag för mig....

/// Fredrik
Jag skrev MAX en hundring.

/T.P.
Länk
Ett Filter kostar 110kr EXAKT.
Köpte ett förra veckan.
Men det var till min M5a 3.8...gissar på att det är samma filter till M3an.

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
Varför snåla med en så väsentlig del den kostar typ lika mycke på Bmw o mekonomen o på BMW vet du att du får kopparbricka till bottenpluggen o bricka o o-ring till skruven till filtret
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.