|
|
|
|---|---|
| Som rubriken säger.. vart kan man köpa oljefilter om man inte köper på BMW? har en M3 94- | |
|
Varför ska du inte köpa på bmw, har du långt till närmaste åf? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
ant |
köp orginalfilter så du minskar risken för överraskningar. om du har långt till närmsta åf så borde du kunna finna en aukt. verkstad i närheten då kan du ju köpa filter där. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
I första hand skulle jag köpa filtret hos BMW, då vet du att kvaliteten är rätt och att du får rätt typ av filter. I andra hand skulle jag köpa ett filter från någon av de stora och etablerade filtertillverkarna, ex. Knecht-Mahle (vilka troligen är de som levererar till BMW!), Mann-filters, Bosh etc. Men jag skulle ALDRIG chansa och sätta dit ett lågprisfilter från en okänd/suspekt tillverkare! Mvh |
|
|
mekonomen fungerar , dok. använder jag själv bara original delar . MVH TONY ///M3 |
|
|
Köpte ett Bosh filter till en E36:a jag hade. Det skiljde en hel del jämfört med orginal så sen dess så är det återigen orginal som gäller. Det skiljer inte mer än max en hundring i pris. /T.P. Länk |
|
|
Skiljer en hundring i pris? Orginalfiltret kostar ju inte mycket mer än en hundring... 108 kronor har jag för mig.... /// Fredrik |
|
|
Jag skrev MAX en hundring. /T.P. Länk |
|
|
Ett Filter kostar 110kr EXAKT. Köpte ett förra veckan. Men det var till min M5a 3.8...gissar på att det är samma filter till M3an. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
| Varför snåla med en så väsentlig del den kostar typ lika mycke på Bmw o mekonomen o på BMW vet du att du får kopparbricka till bottenpluggen o bricka o o-ring till skruven till filtret | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.