|
|
|
|---|---|
|
Jag har min 318 -91 nu men skulle vilja ha en lite värre. Om man köper en 320 med vanos tror ni att man blir nöjd ett tag framöver eller kommer man att vilja ha en 325 på en gång? Är det värt pengarna att byta om man "bara" byter upp sig till en 320? Step on it! | |
ant |
personligen tycker jag att e36 känns undermotoriserad förutom just 325 och m-modellerna. jag skulle satsa på en 325 om pengarna fanns för ägandet. dock så tror jag bytet från 318 till 320 skulle ge dig en hel del utökad komfort, då sexan bör gå mycket lugnare än fyran som du har nu. det hela beror nog på hur mycket pengar du har för själva ägandet av bilen. 325 bör vara en hel del dyrare än 320 när det gäller försäkring osv. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
En mycket mer "lagom" motor för en bil finns knappast än M50B25 i E36 enligt min åsikt. Den känns väldigt "rätt" i den bilen. Inte jättesnabb men inte långsam på något sätt. Bra kraft på alla varvtal och en härlig spets. 320i E36 är säkert jättemysig också, men jag håller nog ändå 325:an för att vara absolut mest passande till E36-karossen. Det gäller ju då självklart också för 323i. 328i har definitivt samma harmoni med karossen men är aningen kraftfullare på alla varvtal. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| 328i e bilen du ska ha..Klart piggare än 325!En M3 e väl out of question antar jag...320e en bra bil men inte så där jätte upphetsande... | |
|
Inköpspriset skiljer ju just inget mellan 320 och 325. Hur mycket mer kan det kosta att ha en 325 än en 320 tror ni. Försäkring kostar typ 3000 mer om året har jag kollat. Men övriga delar då? Typ reservdelar och sådant? Step on it! |
|
ant |
det kostar ju som du komit fram till lite mer att försäkra 325. jag tror att 325 har högre slitage pga av att de som äger en 325 gärna gasar lite extra jämfört med de som äger en 320. dock så kan det ju också vara tvärtom, att 320:n har fått smaka på varvet hela tiden för att hänga med storebror. leta efter en bil som har varit "farbrorsägd" och fått den omtanke som den kräver för att hålla sig i toppskick. kan vara svårt att finna just en sådan bil men skam den som ger i sig i letandet.. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Hur är det med milen då. Ska man vara lite försiktig när det börjar närma sig 20000 eller? |
|
|
Beror precis på hur den är körd och underhållen. Min hade gått 19800 när jag sålde den och den lät väldigt fräsch i motorn. Inget rassel eller knack någonstans som det "brukar" vara på M50. Den lät väldigt mjuk och fin och gick precis så också. Växellådan var exakt som en riktig Getrag skall vara. Jämförde bilen rakt av med min fars (då) sprillans nya V40 2.0T och hans kommentar var när han satt i min "det är ju såhär en bil skall kännas!" och jag kunde inte mer än hålla med. Summering: Kolla mer på skicket och dokumentationen än milen. En sådan bil kan gå hur långt som helst med rätt brukare och service. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Hur är det med reservdelar då. Är det mycket dyrare till en 325 än en 320? Ska man köpa så ska man väl satsa på vanos eller? Step on it! |
|
|
Kan inte tänka mig att det är särskilt mycket dyrare då de är ganska lika som sådana. Det är nog mer att titta på om den skall ha M-chassie eller vanligt chassie eller om den skall ha Vanos eller inte. Vanos är ju som sagt utmärkt när den fungerar men det är ännu en sak som kan gå sönder precis som A/C, elstolar, PDC m.m. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Men vanosen är väl ganska pålitlig. Eller? Har sökt mycket här på forumet och den uppfattningen jag har bildat mig så är vanosen väldigt driftsäker. Men allt kan ju gå sönder om man har otur. Men om inte "om" fanns :) Step on it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.