AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
317

Behöver hjälp med gm-modulen (535i-m30)

Jo
1
Jocke.nu
535i -88
Hejsan!

Jag undrar om det finns någon vänlig själ som kan tänkas hjälpa mig lite...

Problem:
Diverse eldetaljer såsom elhissar, torkare och annat onödigt krafs (!) har slutat fungera (det tråkigaste var att även central låset slutade att fungera men hur jag fick upp dörrarna är en helt annan historia). Efter att ha mätt och svärt över alla boxar, reläer och alla 8000 säkringar så gav jag upp och köpte haynes service manual (extremt bra bok förresten). Där längst bak i alla scheman så såg jag att den gemensamma nämnaren till alla problem var något som kallas "GM-module". Den sitter under baksätet brevid "rm-module" det står gm % rm på kanten på dom båda.

Till saken...

Jo, detta var ju väldigt interessant kan ju tyckas men vad vill jag ha hjälp med då? Jag är inte säker på om det är boxen som e kass eller om det är fel på matningen till den lilla rackarn. Om man lyfter ur den så finns det fyra kontakter under, tre olikfärgade och en liten vit kontakt med fem stift. detta verkar vara strömmatningen till boxen (om man öppnar den så ser man jord plan som går till dom tre nedre benen). Vad jag skulle vilja ha hjälp med är att någon vänlig själ mäter om det ligger någom spänning i den lilla vita kontakten. Jag har mätt och där är lika dött som månens baksida. Känns lite onödigt att fixa en ny box om det bara är fel på matningen...

Tack på förhand
Jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.