|
|
|
|---|---|
|
Ja har byggt en basreflex låda med två MDS fanatic power 12" i min e36 sedan det låter skit!! men öpnar man baklukan låter det OTROLIGT enormt bra!!! vet nån vad det är för fel?? om inte! ska ja bygga en bandpass låda istället med 2 eller 3 kamare med mina 12:or om ja ska ha rören upp i hatthyllan ska man minska volymen på lådan då?? eller är det bara o dra två rör? MVH Ludde | |
jeppe_L |
bandpasslådor är mycket känsliga för fel volym, det är mycket viktigt att volymen är rätt...annars låter det skit... jag är inte så säker på att de basar du har, trivs i en sådan låda:( |
|
Klart att det låter när du öppnar luckan, prova med att ställa in högtalarna i garderoben hemma och jämför med att ställa ut dom där de skall vara.:-)) Att "bara" dra ett par rör från en låda upp genom hyllan är en rejäl chansning. Om du t.ex har 150mm basreflexrör i en viss låda så kan du dra dessa utanför lådan istf inuti, men du kan inte dra ut t.ex 200 mm om detta skulle vara lagom för att komma upp genom hyllan. Du får i bästa fall ett smalt frekvensområde av basljudet in i kupén. Det enda rätta är givetvis att elementen OCH ev. portar får spela in i kupén på ett eller annat sätt. Det kan låta väldigt bra och mycket även från 8:or eller 10:or, de är dessutom mycket lättare att applicera i t.ex hatthyllan. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.