|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjena George! Är Du nöjd med Ditt nya "Power" batteri då? ;-) Länk MVH/Andrè |
|
|
Millennium 3 - en ny serie batterier. Millennium 3 är en helt ny serie batterier från världens största batterileverantör. Millennium 3 är utvecklat efter de erfarenheter vi gjort med våra Superpowerbatterier och med samma utgångspunkt: ünnu mer kallstartström för de mest krävande bilisterna. Vi använder oss också av "Magic Eye". Mätaren som på ett enkelt sätt visar batteriets laddningsnivå. Våra Nordiska klimatförhållanden med varma sommrar och kalla vintrar ställer stora krav. Bra att tänka på då man står i valet av ett nytt batteri. OPTIMERAD ENERGI: * Framtaget för bilar med mycket elektrisk utrustning och många upprepade kallstarter. * Extremt låg självurladdning. Batteriet är uppbyggt på en bly-kalciumlegering med utvidgande metall. * Enkelt kontrollsystem av batteri- ets laddningsnivå genom "The Magic Eye" på batterilocket. MILJÄVüNLIGT: * Millennium 3 kommer med manifoldlock för kontroll av eventuellt batterisyra eller gasläckage. * Millennium 3 är till största delen tillverkat av återvinningsbart material. * Millennium 3 levereras syrafyllt, vilket gör att man slipper hantering av miljöfarlig batterisyra. Länk MVH/Andrè |
|
|
Andre du lär inte märtka skilnad på excide eller Milleniumbatteriet inom den livtid du komemr att äga bilen gissar jag:) Byt till det som är billigast av tudors. Jag gav 1400 för mitt batteri i x5an. Asken |
|
|
Tack för tipset Asken. Jag ska köpa ett Exide batteri på Mekonomen. Länk MVH/Andrè |
|
|
Har nu kollat med Tudor sverige och så här säger de: Tudor Millenuim 3 batteriet är den gammla beteckningen av detta högkapacitet betteri och finns ej kvar! den nya heter Exide Ultra STS. George |
|
|
Alltså är Exide Ultra STS=Tudor Millenuim 3 Länk MVH/Andrè |
|
|
Hej Andre', Sea Sea finns i Huddinge och Täby. (Stockholm) Vet inte hur det är i resten av landet. En sökning på Google gav den här adressen: Länk Stinger |
|
|
Nu är nytt Exide Ultra STS 95Ah/900A batteriet på plast. Inhandlat på Mekonomen som har mycket trevlig personal här i stan. Bilen startar mycket lättare känns det som. Har även märkt att navigator har en snabbare respons när jag startar den samt bländrar i menyerna! Bra investering i ett riktigt bra batteri är kontentan. Man är tyvärr för fattig för att ha råd att köpa skit grejer! Länk MVH/Andrè |
|
|
Har själv ett 90Ah/750A Global batteri..Kanske man skulle byta för snabbare respons. Eftersom jag inte har NAVI så får väl den snabbare responsen sätta sig i automatlådan så jag kapar nån tiondel vid rödljuset ;o))) Tillverkat 2001-04-23 och håller än :) Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Andrè: Välkommen i klubben! bra investering med tanke på 900A(EN) batteri och det pris man får betala. George |
|
|
George: Tack för det! Funkar utmärkt! :-) Länk MVH/Andrè |
|
|
Sådär nu vill jag också vara med i klubben efter att ha skaffat ett Exide Ultra STS 95Ah/900A samt en batteriladdare modell CTEK Multi XS 3600 :) Tack för all info här.. helt ovärderligt :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.