|
|
|
|---|---|
|
Vid gaspådrag går bilen skitbra, men när jag cruisar eller bara släpper på gasen så har den tycker jag på sistone börjat rycka en aning. Vad kan det vara....... 2) E det svårt att byta luft filter och tändstift? "Osten låg som en Rembrandt längs mållinjen" Länk | |
|
Det är inte svårt att byta luftfilter och tändstift. Lyft på luftfilterboxlocket och ta bort luftfiltret. Tändsstiften så skruvar du helt enkelt ur med en 17" tändstiftshylsa efter att du ryckt lös tändkablarna. Tips: Låt motorn svalna innan du skruvar ur tändstiften och dra inte fast dem för kung och fosterland.(men inte för löst heller) Efterspänn dem istället efter att du kört en kort sträcka. ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
Tack för svaret Boooze. Ska åtgärdas.... Ingen anna som vet varför min bil har en tendens att gå lite ryckigt??? "Osten låg som en Rembrandt längs mållinjen" Länk |
|
|
Eftersom du stääller frågan om det är svårt att byta tändstift, förmodar jag att de är rätt gamla. Dåliga stift kan ge precis de symptom som du beskriver! Mvh |
|
| När jag släpper på gasen, på tvåans växel t ex kan min bil rycka till ordentligt, dock så är mina tändstift fina så det beror nog inte på det. Jag börjar misstänka bensinpump/filter eller något i den svängen, lite jobbigt med sådana fuelcuts så fort man släpper gasen, särskilt när bilfan är kall... | |
|
har samma bekymmer jag fast jag har nya filter och nya stift men inte f..n hjälper det skulle vara kul om någon viste vad det är för fel????!!!!!!! BMW ROCKAR FETT |
|
|
Aj då, det var inte kul att höra. Jag har inte bytt ännu...... Vart det ingen skillnad alls? Blev det ngn förbättring på ngt annat område? "Osten låg som en Rembrandt längs mållinjen" Länk |
|
|
inte vad jag har märkt av så blev det inte det BMW ROCKAR FETT |
|
Strukt |
Har samma problem jag också, har inte tänkt på det så mycket men cruisar du på tvåans växel så kan det rycka till lite ibland. Jag har inte bytt tändstiften men luftfiltret är rengjort, (ett såntdär green air cotton jox) Kanske skall prova byta tändstiften?, något speciellt märke som rekommenderas till min 318IS -90 ? /Operator! Please give me the number to 911! |
|
Här är en gubbe till med samma problem fast mina tankar går mer mot drivlinan eftersom problemet bara uppstår på låga växlar. Har bytt silentblocken och det hjälpte lite grann men inte hela vägen. Frågan är nu vilka bussningar som påverkar mest, hardyskivorna eller den tredje bussningen till bakaxeln, vad den nu heter. Lättast är väl att byta alla, men jag tänkte bara kolla om någon har testat detta förut. Tack, Anders. |
|
| Kan det inte vara typ någonting med lambdasonden, hade ett likartat problem på min tidigare Peugeot 106 | |
|
hade samma problem förut ja med,ryckte till när man tyckte på gasen...mitt problem va gaswaiern,lite svårt å förklara hur felet var men ja spände iaf gaswaiern lite så blev de bättre!! Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
| min rycker rätt mycket när den är kall, särskilt om man kör sakta på 2.an och släpper upp gasen. men när motorn är varm så är det inte så farligt | |
| Kan bara hålla med Simon01.. och det är jävligt störande.. hmm | |
|
Min bil ryckte lite när jag körde på låga växlar och precis i det läget på gaspedalen att hastigheten precis hålls stilla (eller sjunker långsamt). Alltså varken motorbroms eller acceleration, utan mittemellan. Jag antar att den ryckte även i högre växlar men då märks det inte så tydligt. Felet försvann när jag bytte lambda. |
|
| Jag har bytt lamdasond.. | |
| OK... | |
|
har hört många säga att silentblocken kan vara källan till rycking gång, fast då brukar det även klonka lite där bak. jag har iaf det felet och ska åtgärda det snarast!. bilen går då även skakigt/darrigt i lite högre farter (150+) +++++ beggz +++++ |
|
| har du gjort motor tvätt??..,,... det va vaten i kvar.... | |
|
En enkel test innan du sätter igång och byter allt: Detta läste jag här eller någon annan stanns: Koppla ur minuspolen på batteriet 30 min när bilen e kall. Starta bilen och låt den gå på tomgång tills den är varm sen testar du att köra lite, det ska bli bättre och bättre om det var detta som var felet. Det hjälpte för mej, men det kanske inte är samma fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.