|
|
|
|---|---|
|
Hej pojkar, I somras träffade jag en gubbe (50 bast) som hade en fullsmetad 523i -98. Den hade då gått 4500 mil, garanterat oskruvad, och han var den ända ägaren. Tilläggas bör att han var ganska tät (hade även en 230 CLK cab). Bilen värderades till ca 43'DEM av BMW vid köp av ny bil. Och nu till frågan. Hur många här i Sverige skulle tro på mätarställningen om jag importerade den här bilen? Helsingborg-Norrköping (40mil)på 2h 40min !!! med 190E 2.3 | |
holmis54 |
Jag tycker det låter som en mycket fin bil, vad skulle du få betala för den? Är det ett mycket bra pris är det bara att slå till. Vad det gäller mätarställningen så finns det ingen anledning till oro, den dagen då du skall sälja bilen kqan du alltid åka och M-testa bilen samt få ett intyg från BMW att bilen inte gått längre en vad den gjort. Sedan tycker jag det är synd att alla är så "våldsamt" misstänksamma mot alla importbilar, jag tycker att den skara på den här sidan som bar försöker smutskasta import bilar kan lägga ner sina argument om att 99% import är skruvat m.m. Om det var bara vrak som kom till Sverige så skulle inte mängden import bilar vara så stor som den är, men självklart finns det dåliga och bra bilar även i Tyskland men det finns lika stor andel dåliga/skruvade bilar i Sverige.....det är mins åsikt ;) |
|
Tyvärr är det nog att ta lång tid innan misstänksamheten försvinner mot privatimporterade bil. Misstänksamheten skulle säkert bli mindre om en större andel av de rena importfirmorna sålde en större andel riktigt fina exemplar tror jag. Dessutom motarbetas fortfarande privatimporterade bilar av den vanliga bilhandeln vilket gör att icke bilentusiaster drar sig för att köpa privatimporterade bilar... Simon |
|
|
Problemet är att bilen skulle kosta över 200' SEK här i Sverige. Hur kan man då konkurera med bilar som kanske har gått 20000 mil och sedan skruvade till 5000mil för under 160' SEK? Min nuvarande bil (523i -99) har gått 9700mil och folk som ringer på annonsen är skeptiska till milen. Folk har fått för sig att ALLA tyskar kör minst 5-6000 mil/år. Helsingborg-Norrköping (40mil)på 2h 40min !!! med 190E 2.3 |
|
|
Marin, mil myten att alla tyskar för 5-6000 mil frodas friskt. En annan myt är den om blodbilen som gått 56/43/37 000 mil (välj själv). I vissa fall påstås att en BMW 850 använts som blodbil med... Ödeshög-Mantorp 0,68 med AC:n i!! Simon |
|
|
skrönan med 850 som blodbil har man ju fått höra friskt. något bilsäljarflum påstod t.o.m att miltalet skulle vara 92 000 =) ///Tomas 528i -86 |
|
| simon_en...Tycker du ska använda högerfoten lite mer....Med den förbrukningen så kör du som en Mazda ägare... ;-) | |
|
Jojje, högerfoten åker ned när det behövs. Annars är det en sport för mig att åka så snålt som möjligt!! Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.