|
|
|
|---|---|
|
jag har en 520 med lilla sexan hur trimmar jag den på bästa sätt turbo eller sug motor e det nån som vill hjälp mej | |
|
Det bästa är nog dessvärre att sälja din bil och köpa en med större motor/mer kraft. Det lär aldrig bli ekonomiskt försvarbart att börja trimma en så pass gammal sugmotorbil :-( Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Visst går dom att trimma! Allt beror på dina effektmål. Prova forumets sökfunktion så får du mängder med tips (allt från +5 till +500 hk). /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| byt bil..biligast..............eller köp en 525 eller 535 motor på skrot eller annons :) | |
|
Precis som innan sagts: Är du händig så druttla i en 2,5litersmotor, besiktningen kommer inte att märka detta och du får en snabbare bil. Eller så börjar du med openairfilter (K&N, JR osv), chip som finns att köpa hos Qvarnis och ett sportavgas. Bilen kommer _garanterat_ att bli roligare att köra! Om än ingen raket 0-100kmh. Börjar du bli extrem så är ju en trimkam och även ett extractorgrenrör att föredra. Fast då tycker jag att ett motorbyte är Mycket mer befogat. Men som sagt, lite sniktrim ala luftfilter, chip osv har aldrig skadat, inte så mycket pengar det handlar om heller, så det hade jag satsat på. Ska du ta ut HÖG effekt är ju såklart turbo det enda ekonomiskt försvarbara. Detta avråder jag dock från å det grövsta om du inte vet precis vad du gör. |
|
ant |
Eber: "Men som sagt, lite sniktrim ala luftfilter, chip osv har aldrig skadat" visst finns det dom som har fått problem och skadat motorn med hjälp av chip och så kallade sportluftfilter. filtret släpper igenom mer skit än ett standard filter. vissa får problem med lmm efter montering. flera har upplevt att bilen går sämre med chip, vissa har fått det bekräftat med hjälp av bromsning av motorn före och efter chippning av motorn. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
| tack | |
|
Bygg TURBO såklart! M.V.H. |
|
imenhoteb |
Ja ni skulle ha sett min t25 turbo jag tog bort från min 318 i turbo...snacka om skador på insugssidan...har ett koniskt piper cross...ändå så tryckte jag 16 psi med den.. |
samppa |
turbo gäller för dig!! köp en 3,5 roppa o bygg turbo på den + tid o pengar så får du garanterat +350 HK utan problem.. De e vad jag skulle göra.. MHV //samppa Turbo forever.... |
| samppa vad kostar det och vart kan man köpa det då | |
| tack | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.