AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.658

SABOTAGE! Länsförsäkringar!

Du
138
Dumbo
E36 325i -92
FAN!
Har fått bilen repad medans man va på bio, varför i helvete kan dom inte låta bilen vara!
Blir det lägre självrisk (1000:-) om man har Länsförsäringar´s MER försäkring?
Skulle vara surt och betala 3000:- för en repa!
Behöver lite hjälp av folk som har varit i samma situation, vad man skall tänka på och så.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Gör polisanmälan....var i samma sits som du...3000:- i själv risk...kostade mindre att få repan fixad än att ta det via f-bolaget

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
Du
138
Dumbo
E36 325i -92
Det är hela sidan plus huven så tror det blir billigare me försäkringsbolaget!
Hade du Länsförsäkringar!
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Hej Dumbo!

Jag har MER-försäkring genom länsförsäkringar och jag vet att det är självriskreducering för vandalism/skadegörelse. Vet dock inte hur mycket, men ring och hör med dem.

Hur som hellst påverkas inte bonusen om du inte vållar skada på annat fordon/egendom.

Beklagar det som hänt!

MVH
Tobias
bu
85
buzz
325i sedan -05 e90
Nån jävel snodde mina vita framblinkers natten mellan söndag och måndag... men inte fan har man nytta av försäkringen då självrisken är 2000:-
ant
min far fick sin dörr inbucklad av en annan parkeringsbesökare, dettafick han fixat via nån parkeringsskade fond som var upprättad på nåt vis.
min granne fick sin bakfångare utbytt och lackad då den var sprucken via samma fond.

jag tror att detta åtgärdades gratis, iaf väldigt billigt.
jag ska språka med min far när han ommer hem så återkommer jag med info.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Trafiksäkerhetsföreningen är det som ersätter, men de tar en självrisk. Dessutom så vill de gärna ha vittne eller liknande på att bilen var skadefri tidigare.

/T.P.
Länk
ant
T.P.: du har så rätt. självrisken bör vara låg? min far som annars gnäller över de utgifter han har tog emot detta alternativ direkt. jag kommer ihåg att han var mycket nöjd med detta alternativ.
något vittne behövdes vad jag vet inte varken för far eller min granne. men jag ska kolla mer med honom.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Du
138
Dumbo
E36 325i -92
Jag har vittnen som kan säga att den va oskadad och det e inte parkeringsskada.
Åkte till polisen så som fick undersöka bilen och dom sa att det fanns ingen tvekan att jag skulle få ersättning för det.
I länsförsäkringar´s stadgar står det "Om tredje person vållat uppsåtlig skada på bilen gäller mer riskförsäringen" eller nått sånt iallafall.
Så får hoppas att dom anser det.
Hoppas dom gör ett bra jobb när dom fixar den, hur nogrann skall man vara för repparations jobbet? Är det dåligt gjort skall jag yrka på att dom gör om det?

Tack för allt stöd och hjälp!
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Dumbo: Du kan vara lungn som en filbunke :-)
Har du LF och har tecknat MER försäkringen och någon
repar din bil så är det 1000:- i självrisk. Trist med din pärla.

En annan sak som kan vara bra att veta, frugan skulle fickparkera och råkade skrapa i fälgen i trottoaren :(
sjävrisk 3000:-

Dumbo gör dom ett jobb som du inte är nöjd med, åk tillbaks och prata med dom, säkert inga problem, lycka till!

//Palle

Länk
Du
138
Dumbo
E36 325i -92
Tackar
För hjälpen!
Känner mig lite säkrare nu...
Lackerar dom om hela bilen för upptäckte på morgonen att Det va två "mindre" repor på högersidan me (i jämförelse med mina nykomna "stripes" på vänster sidan)
Hur e det om det ser helt fult ut med ett slitet dimljusglas och ett nytt?
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
dom lackar bara det som behövs och du får bara ett nytt dimljus... ävenom det ser "fult" ut...

/Jonas
Du
138
Dumbo
E36 325i -92
Det kommer att behövas lacka om högerframdörr me om dom inte kör en jä-ligt bra rekond på den, vilket jag inte tror!
Vet nog ingen som kan blanda fram en lite solblekt diamantsvart.
/Daniel
bu
85
buzz
325i sedan -05 e90
fan asså.. nu blev jag av med mina sidoblinkers inatt... blir det en ny självrisk på den?? Har ej vart på verkstad med den förra ??
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
buzz: Har dom stulit nått på din bil och du har ett godkänt larm så behöver du inte betala nån självrisk alls.. Det behöver man inte vid stöld. Mvh Daniel

-------

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
bu
85
buzz
325i sedan -05 e90
jasså.. det sa folksam inget om... är orginallarmet godkänt då??
Om larmet som sitter i bilen var godkänt vid monteringen så är det godkänt,behöver inte vara godkänt idag.
Har ej hört att f bolagen godkänt BMW orginallarm.
Sen har inte alla bolagen självriskreducering vid inbrott/stöld trots monterat larm(men de flesta har det)

Henrik
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Länsförsäkringar brukar godkänna BMW:s originallarm!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.