|
|
|
|---|---|
| man ser på nåt ställe svagt vart det är lackat, fick även lite tvättrepor och några konstiga märken(?!) känns som lacken har blivit matt, altså den lena känslan när man drar fingret fanns inte, kändes lite strävt och såg ut som lacken bleknat, vad kan det vara? något amn kan polera bort? nä f*n vad ledsen jag är. | |
|
HAr du inte precis haft bilen på lack? Du skall kuna kräva att det inte syns att det är omlackat. Beträffande den sträva ytan så har de säkert maskerat dåligt och haft dåligt utsug ur lackboxen. Det är färgdamm som ligger på lacken, går att polera bort. |
|
| jo jag fick bilen igår, (5dagar försent) lacken i fronten skulle fixas plus lite rost på bakluckan, det roliga va att dom hade inte ens lackat om bakluckan, dom hade bara lagt på lite färg o trott att jag inte skulle kunna göra det själv på 5 min o 100gånger bättre dessutom. Man kan ju undra vaf*n dom har pysslat med i dom 5 dagarna, knappast skött sitt jobb allafall..grejen är att jag vågar ej lämna bilen där en gång till, den såg riktigt risig ut igår plus att nån hade tagit bort min antenn. :S så jäkla arg jst nu att ja inte orkar skriva. | |
|
Ehhh, har du betalt för omlack och rostlagning baklucka eller var det garantijobb? Isåfall skall du kräva att de fixar det snyggt! Antennen är deras ansvar också så länge bilen står hos dem så är de ansvariga för skador m.m. Upphör gälla när bilen parkeras på överenskommen plats för avhämtning (om det är utanför deras område). |
|
| har ej betalt för jobbet dock, förväntar mig ett snyggt fixat jobb ändå. Borde inte va så svårt för dom att fixa snyggt ändå fattar dom inte att firman har ett rykte att ta hand om?? Bilen stod på deras område ända tills jag hämtade bilen. jag skrev innan att det inte lackat bakluckan det var fel från mig. det hade lackat om luckan men man ser små små inbucklingar, Det var fronten som dom inte lackat om o lagt färg. sen så hade nån jäkla djur klivit över hela bilen plus att den kändes annorlunda att köra, vibrerade o höll på men det sista tror jag är psykiskt. hehe | |
Scheckheft |
Hej, verkar som att lackfirman har gjort ett undermåligt arbete. Tillbaks med bilen och påpeka bristerna. Innan dess ska du inte betala ett öre. /Scheckheft |
|
Soki, Vilken firma va det? Så jag vet vad man skall undvika i framtiden. Du kan mejla om du inte vill skriva ut namnet här. /Erik |
|
| haha ja upptäcxkte en rolig grej, nyss ja va ute o kollade klantarna har till o me lyckats få färg på min nya kromade grill.. jipiiiii! :( | |
| fyfan.. vart vågar man lämna in bilen egentligen? verkar ju fan som att oavsett vad det gäller så blir det 10 ggr sämre när man får tebax bilen.. vafan gör alla mekar/lackare egentligen.. super bort tiden eller?? | |
|
Det var ett garantijobb alltså? Då har du samma rättigheter som när du har betalat. Min tidigare fråga var felställd, menade snarare om du hade kvitto på jobbet eller ej. (svartjobb är svåra att klaga på när man väl betalt) Om bakluckan inte är jämn där rosten var så har de inte spacklat/slipat ordentligt, bara att gå tillbaka. VAr det rostskador även på fronten eftersom du fått färg på grillen? Klaga där med. Gå tillbaka!!!! |
|
| garanti kanske man inte kan kalla det, jag och killen som sålde bilen kom överens med att sakerna skulle åtgärdas. Har ej kvitto men sakerna ska bli fixade ändå för säljarens räkning för det hade vi kommit överens om från början och sen om killarna han anlitar e sk*t e ju inte mitt problem, det e bara att fixa om. han sa att riktigt perfekt går ej att få osv. (hmm) Inga rostskador på fronten, dock stenskott. så nu får dom fixa ny grill oxå.. jag tänker och kommer inte lägga ut ett öre på detta men det är ju rätt iriterande när man gått o väntat länge på först få tid sedan att få det klart. Och när det blir 5dagar försent så borde ju jobbet vara skött perfekt men ikke. Blir det att vänta igen då *suck* funderar på att lämna in bilen till bmwgroups plåtverkstad, erfarenheter från de? | |
| obs tänker ej tala om vilken firma det gäller, än sålänge allafall, vill höra va dom har att säga först. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.