|
|
|
|---|---|
widana |
Hämtade äntligen hem min 318i -93 igår och njuter varje gång jag sätter mig bakom ratten. Är dock förvånad över att det inte finns några elhissar till den. Kan man sätta in det i efterhand, vet ngn isåfall vad sånt kan gå på? Sen har takluckan en gigantisk vev (den är alltså inte elektrisk!) vilket jag också hoppas på att få lite mer förfinad. Någon som vet hur? Vill också skaffa fjärrstyrning till centrallåset. Pris, hänvisning någon?? /Stolt BMW-ägare |
|
Angående fjärrstyrning till c-låset så är det väl nästan lättast att installera larm? Carguard eller DEFA kanske? Går väl på mellan 4-4500 monterat å klart. Finns kanske nån som bara säljer fjärrstyrning till c-låset, det vet jag faktiskt inte. Hör med nån skrot om de har elhssar å eltakl. Annars får du väl höra med BMW vad de vill ha för ett "kit". Å du, grattis till nya bilen =) //Koffe |
|
|
widana: Om du har länsförsäkringar så kan du få en "Värdecheck" av dem och få ett cobralarm med fjärrstyrning inkl montering för 2.600 kr... Larm är bra och ha kan en annan meddela efter ett inbrottsförsök och en stöld av min stackars fina BMW... Upprepar min förfrågan är det någon vänlig skäl som kan meddela hur deras passagerardörrlås funkar på e36:a coupe. Ska det vara så att man första gången man vrider om nyckeln så låses alla dörrar för att lika fort låsas upp igen. När man vrider om nyckeln igen så förblir alla dörrar låsta. |
|
|
Nope, inte på min iaf... Låser jag så förblir det låst, även första gången! //Koffe |
|
widana |
Dan: Tänka sig att jag har Länsförsäkringar, så det är bara att säga till om värdechecken då eller?? Jag har förresten också samma problem med låset när jag vrider om nyckeln (har dock en E36:a sedan). Jag måste vrida om två gånger innan det förblir låst. En bugg kanske? Det räcker väl med en tryckning om man har fjärrstyrt centrallås?? /widana |
|
Hej, Ringde till länsförsäkringar. Cobra larm bara kostar 2995:- inkl montering, det kostar 3500:- med ett elektronisklarm (startspärr) inkl montering. Då är det rabatterat. Jag ska nog nappa på det... tror att det är en rabatt på ca 1000:-. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.