|
|
|
|---|---|
Jeppe Johansson |
Jag bytte motor förra sommaren till en motor på 19500 mil och nyrenoverad topp. Fungerar bra när den är kall, men så fort den kommer upp till arbetstemp så börjar den bluddra, den har normal tomgång, men när man kör vid runt 2500 varv så bluddrar den, nästan hackar sig framåt fram till runt 4000 varv , sen släpper det och går kanon igen tills man växlar till nästa växel. Någon idé om vad detta kan vara, har sökt på tidigare inlägg men hittade inget jag tyckte förklarade mitt problem, Någon som har varit med om detta förut?? Motorn hade inte rullat på nästan 2 år innan jag slängde in den i bilen, sen har den stått i garage över vintern. Måste bara tillägga hur otroligt skönt det är att plocka ut BMW:n igen, första dagen jag var ute med den idag och det känns som att alla andra problem är väck, ja fram tills den blir varm och börjar hacka då, men det är ändå såååå skönt att plocka fram pärlan igen. Heja BMW!!! "Jeppe" |
Jeppe Johansson |
jo , jag glömde skriva att den bluddrar även precis när jag ska köra iväg med bilen också, men bara då den är varm. "Jeppe" |
| kontrollera jordkabeln mellan motor & chassi. Kan vara glapp där som blir värre när motorn värmer upp och därmed expanderar bussningarna på motorfästerna. | |
|
Hej Jeppe, Hade liknande problem på min förra BMW 525 -93. Den gick perfekt när den var kall men så fort den blev varm så började den hacka och krångla. Hade inne den på olika data-diagnoser utan resultat. Men för att göra en lång historia kort så visade det sig att lambdasonden var dålig (ej helt sönder) så den skickade felaktiga signaler till databoxen som gjorde att tändstiften tog slut i förtid och därav den dåliga gången. Hoppas att det ordnar sig för dig. Mvh Fredrik Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.