|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om det är någon som kan hjälpa mig! Jag har misstänkt att min bränsletrycksregulator har blivit dålig, så jag lossade på vaccumslangen som går till insuget, och sedan så körde jag en sväng. Bilen gick varken bättre eller sämre än förut. Sedan provade jag att suga och blåsa i vaccumslangen, men det hände ingenting. Är det fel på bränsletrycksregulatorn eller ska det vara så? | |
| ingen som vet eller har provat? | |
|
här pågår en diskussion i ämnet: Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Varför misstänker du att bränsletrycksregulatorn är trasig? Bästa sättet att kolla är att mäta bränsletrycket. Det skall vara 2,5 kp vid tomgång. Dra bort vacuumslangen. Då skall trycket öka. Sätt dit den igen. Nu skall trycket återgå till 2,5. MVH |
|
|
Jag provade att mäta bränsletrycket. När bilen stod på tomgång var trycket 2,8 bar. När jag gasade så var trycket 3,5 bar. När jag släppte gasen så gick trycket ner till 2,5 och sen upp till 2,8 igen. Jag provade aldrig att ta bort vaccumslangen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.