AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
470

Bra för er som tänker importera!

om
13
omega3000
525TDST -92
Länk
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Hmm... Det finns ett stycke som är extra intressant.

:::
Fordon som förs in i landet för att användas här permanent får enligt den nya lagstiftningen användas en vecka från införseln med stöd av en giltig utländsk registrering. Under den veckan ska ägaren registreringsbesikta sitt fordon hos Bilprovningen eller ansöka om tillfällig registrering hos Vägverket, som i detta fall gäller tre månader och kostar 300 kronor inklusive skyltar (jmf i dag 150 kr för en månad).
:::

Man får nu alltså köra med tyska gul/rödorange skylt i en vecka? Ska man kunna/få köra i tre månader med svensk rödskylt?

Begriper inte riktigt...
om
13
omega3000
525TDST -92
Det var just det stycket jag tyckte ver intressant.
Min tolkning är att svaret blir ja på båda dina frågor!
Hur ska myndigheterna veta vilket datum bilen kom in i landet?
Det är nästan 100% fritt fram att köra tills skyltarna går ut
utom i Trollhättans polisdistrikt.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Det står klart och tydligt en giltighet på de tyska exportskyltarna, så det blir svårt att prata bort det!
Äntligen har de tagit bort vansinnesregeln. Jag ska skriva ut den och ta med den på nästa importresa. bra att ha när östergötlandspolisen är på gång.
då är det bara att ändra importguiden då.....

Mvh Johan
Al
8
Allen
M3 coupé -98
Enligt de nya reglerna så får man köra med tyska export skyltar och det är de med röd kant. Man får köra i två veckor från det datum man inhandlat skyltarna. De skyltar med gul kant gäller bara i Tyskland och kan utfärdas endast till personer som är bosatta i Tyskland.

Allen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.