|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Blir inte klok på detta! Har suttit och sökt en massa här på forumet men har inte fått riktig klarhet i alla mina funderingar. Börjar med att säga att frågorna gäller 325i -88 1. I instruktionsboken står det 25% diffbroms, men baserat på sökningar jag gjort så verkar det inte vara så i alla fall? Vad är rätt? Och hur vet jag om jag har det på min isf? 2. Har någon en bild på en E30 som är sänkt 60/40? 3. "Rasslet" som många tror är urtrampningslagret men som inte är det, hur ligger det till med den saken? Kan man byta det lagret utan att dela på lådan? 4. Var kan man köpa små "pluppar" och dyl. till lister och sånt? Är det BMW original som gäller eller? 5. Hur långt räcker standardsprutet med vid turbokonv.? (helt orört alltså) Har säkert glömt nåt...räkna med fler "dumma" frågor från min sida =) ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com | |
|
rasslet du snackar om är bottenstocken i lådan, vilket är ett kosmetiskt fel. med andra ord låter det förjävligt men gör ingen skada och kostar mer att byta (går det ens?) än att skaffa frisk lådda=) just ja, här hade vi en 60/40 sänkt bumse iaf... *it´s better to burn out than fade away* Länk |
|
|
Jag kan i alla fall lösa en bild på en 60/40-sänkt E30. Min är det. Länk Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| riktigt fin bil du har "Haglund2036"!!! | |
|
Håller med LazerEye, snygg 318is Hagalund! Nisse Järnet: Diffbroms var option till 325'an m.a.o en del har det och andra inte. Angående de små plupparna skulle jag kolla med någon skrot annars är det BMW orginal som gäller. Standardsprutet (spridarna) räcker en bit men ska man klämma fram mycket hästar med turbo bör man byta spridare, lmm samt höja trycket osv.. ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
Tack dom f*n för alla svar =) Men vad exakt ÄR en bottenstock? Fina bilar grabbar! Blir en 60/40 här med efter omlackeringen =) (Ska in i lackhallen på torsd = GLAD) Kan man kolla om har diffbroms? Hörde nåt om att snurra på bakhjulen? Om man som jag tänkt göra en snikkonvertering för att se hur allt funkar ihop och samtidigt lära sig lite mer om turbo och laddar säg 0.3, det borde väl nästan gå bara sådär? Hade tänkt göra det lite seriösare i vinter med smt6 osv. Så original lmm pallar inte även om man suger igenom den? Föresten, bör man suga eller trycka? Tack än en gång! =) ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Tack för berömmet, killar. Det värmer. :) Du kan kolla om du har diffbroms genom att ställa dig med ena bakhjulet på en gräsmatta och andra på asfalt. Se sedan om båda hjulen snurrar när du gasar. Gasa rejält för tydligen så kan man få ena hjulet att snurra bara även med diffbroms, men vid mer gaspådrag så skall det låsa. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
60/40 sänkning, är det 60 sänkt fram eller är det 60 sänkt bak? Jag funderar på att köra 40 fram och 60 bak, för annars blir det lite väl tajt för fronten =/ |
|
|
Dekker: 60/40 betyder 60 fram och 40 bak. Fram blir bilen väldigt stum så det är inga problem om du inte har väldigt låg frontläpp. Jag har inga problem att åka med detta trots 60/40-sänkning, is-läpp och för liten rulldiameter; alltså alla odds emot. Jag har åkt E30 med 60/60 (min första) och det var problem. Aldrig fram, men däremot avgassystem som tog i hela tiden. Bak är bilen mycket mjukare och har man dessutom någon bak i bilen så lastas den ner ganska mycket mer än vad den är i vanliga fall olastad och då är 60/60 på tok för mycket, om man inte har väldigt hårda fjädrar. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Nisse Järnet: Original lmm räcker nog till.. sen om man ska suga eller trycka genom den... det tvistar väl dom visa om... men båda alternativen lär fungera. Dock tycker jag att det verkar vettigare att suga genom, så att den kan fungera som det är meningen. ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
svintoleffe |
Snygg bil du har Haglund2306 |
|
Tackar. :) Var och handlade lack till den precis nu på lunchen så jag hoppas den blir ännu fräschare till helgen. :) Nerlackning på G m.a.o. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Haglund: Har 60/60 nu Bilen skrapar i typ överallt just nu =/ Ska lägga på en Rieger GTS front, och dom är _väldigt_ låga.. |
|
|
S.k 'limited slip differential' brukar ha bokstaven S präglat på slutväxeln. MW-Guru |
|
320_David |
ett lättare sett att kolla diffen e att hissa på bakvagnen och sen snurra på ett av hjulen, om det andra hjulet snurrar åt samma håll så e det diffbromsat, men om det snurrar åt motsatt håll så e det ingen diffbroms. |
|
Vilka fina bilar ni har! En liten fråga. På e21 kunde man se om det fanns diffbroms med hjälp av ett "S" på diffklumpen, är det samma på e30? BMWCS [Syd] # 2358 HMS |
|
|
Strunt samma man får ju svaret här ovan. Det är bra om man kan läsa... BMWCS [Syd] # 2358 HMS |
|
|
Haglund 2306 -> finfin bil du har, önskar min såg ut så... Vita sidoblinkers skulle vara kronan på verket! Söker m-paket /Andreas |
|
|
Borde ha funnits en "lag för diffbroms" på alla bakhjulsdrivna bilar. Är ju bara ett så suveränt tillbehör. Allt handlar ju inte bara om racing utan även om framkomlighet... //RayGun |
|
320-325 |
dom dimmljusen som är på haglunds 2036 bil hur får man tag på dom |
|
Det är original. ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.