|
|
|
|---|---|
MV |
Gustav 2 du har kanske svaret på mina värdsliga problem.... Läste i forumet att du hade haft din på verkstad för detta. Vad gjorde "bytte" dom. Eller någon annan kanske vet... Tack så länge! |
Bmw ludde |
Vanos ? har du det ? |
Gustav2 |
Hallo MV När jag hade problem med hc-värdena så gjorde bmw en felsökning och de hittade ingeting, sen började de bytta grejer och det som gjordes var: byte av kylvatten termostat, ny gasspjällspotentiometer samt rengöring av spjällhuset, ny olja och filter. Mina HC-värden var 150 innan och nu var de 40. Mitt tips är att kanske börja med att byta olja, filter och sådant själv om det var länge sen. Onödigt att låta BMW göra det om du själv kan fixa det. Sen att börja med att lämna in bilen till en "vanlig" mekare först och se vad han kan göra, begär en offert innan han börjar arbeta så att du för ett fast pris. Skulle inte han hitta något så blir det ju att lämna in den till BMW. Ett annat tips om du har problem med besiktningen är att säga till BMW att åtgärda problemet och besiktiga bilen så slipper du att vara orolig för om den ska gå igenom eller inte, faktiskt billigare när de besiktigar den (160kr) om jag var till någon hjälp vet jag inte men lycka till med bilen... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.