|
|
|
|---|---|
supersweet |
Asså, lampan lyser bara ibland, oftast i nerförbackar, beläggen ser ju bra ut, har provat å ryckt å tryckt lite på givarna utan resultat... nån som har/haft samma lika fel eller ? |
|
Vilken bromslampa lyser? Den för beläggen/handbromsen eller den för bromsvätskan? Är det belägg/handbroms: Kolla upp givarna samt kontakten till handbromsen. Är det broimsvätskan: Fyll på, och kolla att det inte läcker från huvudcylindern till kopplingen (ovanför kopplingspedalen), eller från något annat mysigt ställe =) |
|
|
Det verkar vara generalfel på sensorerna för bromsbeläggen. Ny sådan har jag för mig kostar 150 spänn eller något sådant på BMW. Försök komma underfund med vilken sensor det är som havererat och byt sedan den. De flesta E30 verkar ha råkat ut för det felet någon gång. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
supersweet |
Langante --> beläggen är det, handbromsen har en egen lampa. Kollade lite, men det är bökigt själv... |
|
Så här är det: Handbroms/Bromsvätska har en lampa och beläggen har en annan... Skrev fel i mitt tidigare inlägg... Om det är lampan till beläggen som lyser så kan du alltid kapa kabeln till givaren. Har för mig att plasten på givaren slipas ner så att kontakten tar i bromsskivan (jord) och då leder ström till lampan i instrumentpanelen om beläggen är slitna. På min bil är kabeln till givaren kapad. |
|
supersweet |
Langante ---> kontakten sitter ju kapslad, så det måste vara glapp i kontakten, eftersom kapslingen är hel. Sen är det ju så, jag kapar inte gärna i en välskött BMW. fixar hellre det som är fel. |
| Då är det väl bara att byta kontakt då | |
supersweet |
om det är kontakten ja, men det kan ju lika gärna vara kablaget, men jag ska prova byta plats på dom om det kanske går. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.