AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.496

vård av cab cabruta och skinnklädsel

plimpe
hejsan jag undrar om det är någon som vet hur man skall ta hand om cabben för att den skall hålla så bra som möjligt. sedan så undrar jag hur man håller bakrutan i plast klar och fin och vad man skall använda för medel om man vill få den bättre?

sista men inte minsta frågan är vad skall man göra med skinnklädseln när den börjar se lite torr och sliten ut. vilket medle skall man använda och vad kostar det?

vore tacksam för hjälp

Pa
5
Patrik Johansson
320i CAB -94-
det finns produkter hos BMW till allt du ondrar om själv använder jag bmws suflett rengörings medel samt bmws imprignerings medel till sufletten samt en pasta creme till bak rutan allt detta finns som ett paket pris som kostar 475 kr (där ingår även bilshampoo allt BMW orginal produkter). till skinnet använder jag BMWs rengörings skum samt ett svart möbel kräm som innehåller mink olja samt svart färg (finns i många olika färger) kan återkomma med namnet på produkten om du vill.

plimpe
ja tack det vore väldigt bra om jag kunde få namnet på produkterna. hur lång tid tar det att fixa dessa grejor på bilen?

Finns ingen anledning då till bmw för att få produkter att vaxa bakrutan med, går lika bra att gå till macken och köpa båt vax :), rutan kommer se ut som ny efteråt, jag skojar inte!
Li
68
Lidas
320 i Cab -89
Berätta nu då!

Hur gick det med bakrutan, har samma problem..........lite mjölkig ifärgen är min cabruta.

OBS! Du får inte använda vilket vax som helst till bakrutan vissa vaxer innehåller ämnen som gör att din ruta kommer att gulna med tiden. Det finns en speciellt framtagen produkt som heter "Klara rutan" på Länk gå till båtvård.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.