AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
479

vad ska man ge för en //M 5 -89

tr
197
tretjufemman
BMW 325 -94 turbo
powered by KKK
som har gått typ 18-19000 mil,är den dyr att försäkra..
vanliga fel???
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Svårt att säga eftersom vissa är slutkörda. Finns annonser på mellan 50.000 och 100.000, och ja den är mycket dyr att försäkra. Felen är väl de vanliga, men på en M5'a är de väldigt dyra att fixa. Jag överlåter till någon expert att speca vad man ska kolla.
En M5'a måste M-testas!

Mr C
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Runt 60.000:- tycker jag.

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Hej,

jag har en M5 -89 till salu!
jag betalar 6000:- för helförsäkring / år
den är i mkt gott skick, maila mig för info och pris

för 60.000:- får du endast en slutkörd! kass låda eller liknande...

//Daniel
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Nästan alla M5-89 måste väl ända vara mer eller mindre slutskörda.
Om den inte är nyligen totalrenoverad.

M5 tål mycket, men hur mycket som helst tål dom inte.
12 år bär respekt med sig!
pe
123
pettan
528t-99
323-81 bus
325-88 Tic
hur fan kan man påstå att alla m5-89 måste vara slutkörda, vilken bil som helst kan väl vara slutkörd det beror väl helt på ägaren som haft bilen.
har själv en 91 som det är nybilskänsla i,har inte haft ett fel på dom ca: 2,5 år jag har ägt den.
men ska man köpa en m5 så ska man köpa en som är i helt originalskick och välskött, köper man en m5 för 60 000 kr så köper man problem.
nej köp hellre en dyrare i fint skick , sen är det bara att tanka och köra,garanterat problemfri tillvaro.
betalar ca 4000 kr helförs. per år för min men det beror ju helt på vart man bor.
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Håller helt med pettan,
min M5 -89 är inte det minsta slutkörd, den är i mycket gott skick, man gissar inte att bilen är så gammal om man inte vet. Jag har kört andra BMW från samma år, ex ett flertal 535:or som varit i mkt sämre skick.
Slutsats, en BMW är inte slutkörd bara för att det är en M-serie!

//Daniel
P51
Det var ju "hyfsade" priser på helförsäkringar jag har kollat med div försäkringsbolag i Halmstad och för en helförsäkring får man hosta upp mellan 10-16000 kr/år, det är en M5 touring jag har kollat på .

ROGER
Bytte min 318 -92 och la 4000 kr imellan till min M5 (ca 50´000kr i rent köp för M5), har fått bytt lite saker men är absolut inte uppe i några stora summor bilen går bra inga problem med motorn, däremot var lådan slut men det visste jag redan innan köpet så jag skaffade en låda av en polare för 4000 kr (han ska ha min i inbyte) han håller på att gå igenom den nu, ska i med den efter nyår.
Jag trodde det skulle vara en rishög för det priset, men efter riktig testkörning så visade det sig att den var i bra skick maskinellt (förutom lådan) sen är det väl vissa skönhetsfel (några bulor å så) men det är inte det man ska kolla på när bilen ligger i det priset.
Kör med bilen varje dag, ska göra riktigt stor service snart (gör den själv eftersom att jag då med säkerhet vet att allt blir riktigt gjort) Skiter i serviceboken gör anteckningar för det jag köpt till bilen plus servicen jag gör (har ca 19mil till BMW verkstad) har för övrigt köpt nya vinterdäck, sommardäck och nya E39 M5 fälgar. Sen får man fixa med bilen eftersom man har den (lite rullande service) är jäkligt nöjd med den. Satte den på morsan å får då betala 7680kr/år och det är länets.

Patrik L
Ja det finns ju M5:or för runt 50-60k men då är dom ju ofta inte helt frisk heller precis som din Patrik L med kass vxl låda, det är ju inte varje dag man får tag på en fräsch låda för 4000:- så där hade du nog tur, sen är säkert en bil i den prisklassen oxå i behov av en ny lack, som du sa några bulor å så..

men vet man att man kan fixa till det själv eller har kontakter för att få det fixat till en billig peng då är det ju bra att komma över sådana bilar,men vill man ha en bil i toppskick och är tvungen att fixa allt hos BMW då blir det en ekonomisk katastrof skulle jag tro.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.