|
|
|
|---|---|
|
hej Jag har läst en massa trådar här om bubblande motorer och har själv en sådan. Jag har provat att byta dom flesta grejer som har sagts utan förbättring. Men nu när det börjar att bli varmare ute så går den klock rent på 4 dagar så har den inte bubblat en enda gång har en liten fundering om det kan ha något med temperaturen ute att göra. Tacksamm för svar BMW ROCKAR FETT | |
| Har du kollat lambdan? | |
| Bubblande gång? | |
|
Anders, det är när det kommer ut stora såpbubblor ur avgasröret. Väldigt irriterande... Sorry, det var visst igår det var 1 april.. :) |
|
|
:)) Jaha. Nej men allvarligt, menar du svajande tomgång Peter? |
|
|
nej vad jag menar är att det verkar som om den går på typ 5 cylindrar istället för 6 vid gaspådrag och näst intill orkeslös.. Lambdan är ny bytt + nya tändstift BMW ROCKAR FETT |
|
|
Bluddrande gång kanske ? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
typ BMW ROCKAR FETT |
|
| Min gissning är att nån tändspole är slut. | |
|
trode jag med va men då skulle bmw se det på sin dator och det gör dom inte. Det finns inga fel meddelanden alls har varigt där 2 gånger nu BMW ROCKAR FETT |
|
|
BMW verkstan ska ha speciell utrustning att mäta upp tändspolarna med. Det är 6 st ihopkopplade "plattor" som man fäster uppe på spolarna o kopplar till DIS testern. Sen kan man när motorn är igång se om det är någon spole som är dålig. Gå dit igen och säg att du vill ha tändspolarna uppmätta. |
|
|
Sen kan det ju vara svårupptäckt om felet bara uppstår ibland. Fel har en tendens att försvinna när man ska visa för nån.. :) Men om felet är där hela tiden så borde bmw upptäcka det med utrustningen BMWPonken nämnde. Jag tvivlar på att det syns i bilens felkoder om en tändspole är slut. Det är ju inte ens CDI tändning på M50 motorn.. |
|
|
då bär det iväg till bmw igen då BMW ROCKAR FETT |
|
|
min ryckande gång kvarstår då, den har börjat gå sämre och sämre på tomgång också, dött flera gånger på tomgång vid rödljus osv... :( sen märken jag att den "spottar" ut vanligt vatten ur avgassystemet....kan de ha nått å göra me den ryckiga gången? de är inte olja eller nått annat utan vanligt vatten...( har smakat på det) en polare tror att de är vatten i tanken...kan de vara det? hur får jag lättast bort det? /tacksam för svar jävla bmws som rycker! |
|
|
vad tar bmw för att kolla om alla tändspolar är felfria? med deras 6st ihopkopplade plattor? |
|
|
ingen aning men skulle vilja veta BMW ROCKAR FETT |
|
|
handsfree: Om det skulla vara vatten i tanken skulle det inte komma ut ut avgasröret på det där sättet. Det skulle snarast förångas. Om inte kylarvätskenivån minskar så kan jag nästan lova att vattnet är vanligt "dreggel", dvs kondensvatten som bildas i avgasrören. Titta hur det ser ut när man startar nån bil med riktigt grovt avgasrör, nån jänkare tex. Det kommer säkert en deciliter vatten ut dar bak... Om kylarvätskan minskar när du kör så är kanske topplockspackningen slut. |
|
|
kylarvätskan minskar inte.....och den går felfritt förutom dessa ryck ibland.... vad bmw verkar ha problem med ryckig gång....alla verkar ju nästan ha eller ha haft de problemet? jo de är nog bara kondensvatten...för kylarvätskan har då inte rört sig |
|
| Som sagt, ta och låt bmw testa tändspolarna så att det felet är uteslutet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.