AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
536

KKK turbos

ka
123
kallis
535i -86 Turbo
Kan få ta på ett KKK 3LDZ319C som sitter orginal på porsche 911 3.3.
Hörde att kkk27 skulle vara en modernare variant av ovanstående modell
Går det byta avgashus till kkk27 avgashuset så ja kan få turbon passa på mitt grenrör ?

-----------------

Länk
Länk
ka
123
kallis
535i -86 Turbo
ingen ?
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Om du har ett orginal grenrör finns det nog ingen passdel för att ha turbo på det. Däremot om du skaffar ett grenrör från en 745 turbo så passar det rakt på din topp och turbon passar på det grenröret. k27 är orginal på BMW 745...

/Johan

Länk
ka
123
kallis
535i -86 Turbo
har ett grenrör från 745. Så det vore bra om man kunde byta avgashus så att turbon passar på grenröret.
skulle vilja veta om det är möjligt?

-----------------

Länk
Länk
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Skulle tro att det är så. Jag har ev en polare som har ett skrotat k27... avgasdelen kanske är till salu. vet ej om han ska byta in det ännu. Men skicka ett mail till mig imorrn eller nåt så kan jag fråga honom. johankihl@hotmail.com

Bor i Degerfors, har för mig att jag såg din e28 i Karlstad om jag minns rätt och då är det ju inte så svårt att komma och testa om k27 avgashuset passar. Betala ej för mycket för en turbo utan avgashus bara...

/Johan

Länk
ka
123
kallis
535i -86 Turbo
Tja har din polare kvar avgas huset till k27:an ?

-----------------

Länk
Länk
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Vet ej ännu, han har ev fått tag i två stycken sådana aggregat. Det som han hade ska han nog renovera själv tyvärr... Jag mailar om han vill sälja...

/Johan

Länk

Länk

Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hallå...........

Jag kan eventuellt fixa en K27 till dig................... Maila vid intresse...

//Jesper
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.