AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
313

Bensinen läker i motor rummet!

jo
95
johan_grafstrom
BMW 320i M-Sport 2001
Det läker bensin i motorrumet.. men bara i bland.. skumt som fan....ser inte direkt vart det kommer ifrån men det värkar rinna efter inkommande bensin slang/rör till motorn.. för att det rinner efter den slangen. Hur kommer man åt där bensinen går in i motors som .. kan det vara någon koppling där som har lossnat och ligger och klappar eller..?? Hjälp så fort som möjligt tack!!!

Till försälning 35000:-
Länk
st
27
stranger106
BMW 323I -84
På min E30 sprutade det soppa som en fontän i motorrummet, det vad mer än 1 bensinslang som var sprucken. Jag bytte allihopa, finns på metervara hos mekonomen eller laitis etc.

Ha motorn igång åsså bryter å bänder du lite i slangarna...då brukar sprickor visa sig rätt fort...
/Matte
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
På min läkte det där slangarna är dragen till rören som går till/från spridarna. Följ slangarna in under insuget så ser du (tror det sitter lika på din som på min). Jag kan kolla upp om det gör det då brorsans is står ute i garaget. Det var då bara att dra åt slangklammorna så blev det bra.

Men som sagt: Kolla upp så att du inte har trasiga slangar. Dom är ju inte så långa och krongliga att byta. Kostar intmånga kronor heller.

Min skrothög: Länk
jo
95
johan_grafstrom
BMW 320i M-Sport 2001
Ska kolla det .. Tack för svaren.!

Till försälning 35000:-
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.