AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.681

Chris Bangle företrädare

Sida 2 av 2
Tycker att CB's design växer med tiden... okej, bakluckan på e65 kanske inte var sååå lyckad... men ändå.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Sehlis
Jag insåg att den där Chris Bagel kommer förstöra designen på bmw för en lång tid framöver och passade då på att köpa mig en ny E46 förra veckan. Andra handsvärdet kommer bli högt pga ful design på efterträdaren :o)
Det är synd att man inte kan lämna in sin gamla bil till fabriken för att få den uppdaterad med alla nyheter som efterträdarna brukar ha....

Problemet blir om ca 4 år då bilen bör bytas ut mot något nyare :o/
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
wendtan; Hmm.. Ja det var nog jag som läste den här sätningen lite för fort;

He's had an influence in extending the model ranges of the 3-, 5-, 7- and 8-Series with Z and X derivatives, as well as with the new Mini and 6- and 2-Series.

Sorry..

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
xr
13
xrvjorn
525 TDS A Touring -94
Vad gjorde Bangles innan han kom till BMW? Den enda icke-BMW med Bangle-stuk är ju Ford Scorpio men därtill är han faktiskt helt oskyldig. Kanske han ritade US-bilar som aldrig har drabbat Europamarknaden?

Högst subjektiv dröm: Bangles bort från formen, Reitzle tillbaka i innanmätet.
ha
184
hakgle
325i Cab -92
635CSi -85
Bangles karriär so far:
Opel 1981-1985
Fiat 1985-1992
BMW 1992-?

För övrigt var det Wolfgang Reitzle som erbjöd Bangle jobbet som chefsdesigner på BMW...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fyrtiotalisterna börjar bli gamla och det märks i så väl smak som köpkraft ;DD

Jag tror inte BMW kommer få några problem att sälja nya 5an. Större, lättare, snyggare och en massa ny teknik. Håller bara drivlina och körglädje normal BMW standard (finns väl ingen anledning att tveka där) så kommer nya 5an bli den mjölkko för BMW som e39 var.

Tror nya 5an kommer kännas "ny" mycket längre än e39.
xr
13
xrvjorn
525 TDS A Touring -94
Tidigare försök (från andra tillverkare) med bisarrt som substitut för unikt har ju åldrats ganska snabbt.
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Jag tycker nog det är intressantare med hans efterträdare...
Hoppas det kommer en kvickt som sat*n.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
xrvjorn: Vem säger att det är ett bisarrt?
Visa användare
130
warcow
728IA -99
Om det är så att CB har designat e46 så måste vi ju göra vågen för honom! E46 är helt klart bland dom snyggaste bilar som gjorts.
Då får man förlåta hans senaste utvikningar :)

/Stefan
Länk
Aha.. Det var han som förstörde de fina 70-tals Oplarna och designade de vrålfula kadetterna och asconorna som byggdes på 80-talet!
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Tyvärr är det väl så att det inte bara är designen som förändras hos BMW nuförtiden...viljan att öka marknadsandelarna på den amerikanska marknaden gör ju dessutom att man förändrar inriktningen avseende köregenskaper för att anpassa detta till de amerikanska kundernas krav.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag vet var han snott facet till Z4.
I lördags såg jag en film på tv med Robin Williams i huvudrollen.
Han åkte i en gammal Greyhoundbuss av okänd årsmodell.
När bussen passerat och man fick se bakändan med bakrutornas utformnig så var det klockrent Z4 grill och face jag såg och det var ingen "blöt" lördagkväll utan en nykter:))
Så nu vet ni var idén kommer ifrån :DDD

///MVH Hasso
Länk

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
I så fall så har han fått ideen till resten av bilen från en Microsoft PS/2 mus:-)

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.