|
|
|
|---|---|
| Jag tycker att min servo är aningen trögare än på andra bilar. Jag kör en E36. Har det något att göra med val av servoolja, eller är det något annat? | |
|
Min är också trög plus att det finns hack när man svänger...! Störigt Länk |
|
|
Ja, om man jämför med tex en volvo så är det ju tyngre. Men jag tycker att det är skönare så här. Det blir mer känsla i körningen. Mvh |
|
|
Och förresten så har alla de e36:or jag kört varit likadana, så de är nog så från fabriken antar jag.. Mvh |
|
|
det där med att du har som hack när du svänger är ett tecken på att du har luft i systemet BMW ROCKAR FETT |
|
Bmw ludde |
tycker att min stryning går betydligt lättare en farsans 525 tds 98 :a. Men den har i och för sig aktiv servo... Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
| Vad menas med aktiv servo?? | |
| En annan trolig orsak till hacken är att styrväxeln (eller snäckan?) är sliten. Servosystemet luftas när man gör fulla rattutslag. | |
| ille: Jag tror att det är att den blir trögare i högre farter. | |
| Jaha, ok...det är det nog ja. | |
|
Enligt Bentleyboken så är alla e36or med servo utrustade med variabel servoverkan. Den påverkas mekaniskt av motorns varvtal, inte av hastigheten. Så ju mer du gasar, destu tyngre går det att styra. Min verkar vara så i alla fall även om det inte är så stor skillnad mellan tungt läge och lätt läge. |
|
| Har nog lite med däckdimension att göra också. Jag fick "trögare" servoverkan när jag skiftade till sommar ostar 235/40/17. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.