|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320 -91b som nyligen är importerad från tyskland. Mätarställningen är 8000 mil, men den kan ju vara fifflad. Dock finns det inget slitage i eller på bilen som tyder på att den gått mer. Utr. M3 elspeglar, skinn, sportratt, sänkt, nytt remus avgas, nya bromsar runt om. Test gjort på BMW verkstad utan en enda anm. Pioneer cd spelare, samt org. finns. Orginal 15" aluf. Färgen på bilen är Arctic gray. Jag gav 55000 för den. Är det ett rimligt pris? | |
|
Hej Anders! Bilen låter fin och påkostad även om den säkert har gått längre. Det kan ju vara svårt att se miltalet på en BMW eller annan kvalitetsbil. Ovanligt med skinn på en 320 91'a. Priset låter rimligt tycker jag. Mr C |
|
|
Priset är väl OK. Inget fyndpris men om den är ik fint skick är det helt inom ramen. Du kan kolla milen på BMW och kostar 200 (tror jag). Har den servicebok? |
|
|
Tyvärr saknas serviceboken. Vadå? Kan BMW kolla upp milen? M.h.a chassienumret då eller? |
|
|
Njaa det kollar väl bara upp när loggade åtgärder gjorts på BMW verkstäder och vad mätarställningen var vid dessa tillfällen. Har man då en servicebok så kan man kolla och jämföra och dra slutsatser. Harri Nikander |
|
|
Om serviceboken saknas och den bara gjort 8000 mil kan du nog (i bästa fall) lägga till en 1:a framför, dvs 18000 mil. Minst. Det här med saknade serviceböcker är som med nekande av dopingtester- Man har något att dölja. Om du funderar på att sälja den om något/några år så se till att spara alla servicekvitton. Detta är ju trots allt bättre än ingenting och gör det säkert enklare att sälja bilen när den dagen kommer. Snygg färg, förresten (arctic gray)! Är det ljust eller mörkt skinn (nyfiken)? Lycka till med bilen! |
|
| Givetvis är det svart skinn. Ska in med bilen på lite rep. snart. Är dock i en liten tvist med säljaren. Vill at firman som sålde bilen ska betala eftersom felen fanns när jag köpte den och de sade att allt skulle fungera. Vad som inte funkar är kupéfläkten samt takluckan. Rep. kostnad ca 7000 :- | |
|
Borde inte BMW-verkstaden ha hittat dessa fel när de testade den? Man tycker att de borde. Om de lovat att allt skall fungera får de stå för kostnaden. Stod detta i köpekontraktet? Om det gör det är det bara för säljaren att betala vad det kostar att åtgärda problemen. Jag vet inte riktigt vad man har för garantier när man köper begagnat, någon annan som vet? |
|
JonasB |
Det lilla slitaget på inredningen visar bara att saker är nyligen bytt för att dölja det rätta slitaget. Framstolar, ratt, pedaler o.s.v. Det är värt att tänka om det ser för bra ut. Bilen är ju ändå 10 år gammal. Den där BMW-testen, var den utförd i Sverige eller Tyskland. Har man kontakter är det inte svårt att få trasiga bilar godkända. För mig låter bilen väl dyr, särskilt då även servicebok saknas. |
|
Hej AndersG, har själv tagit in en -91:a. Det var visserligen -97. Har bilen inte någon servicebok avråder jag dig från att köpa den, finns som skrevs tidigare "något att dölja". Min hade gått 11800 mil våren -97, hemma och klar blev priset 95000:-. Idag har den gått 18000 mil. Mitt "önskvärda" pris är runt 55000:-, nått att tänka på kanske... Jämföra alltså. Vad gäller garantier, är du som privatperson!? Då gäller faktiskt "konsumenköpslagen" trot eller ej, 24 månader på "icke normal fel" slitage får man ju alltid räkna med såklart. Men vad du skriver, att det skulle fungera så SKALL det åtgärdas av firman, inget snack.. Lycka till annars.. Flyingalex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.