AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
220

varför uppdateras inte forumet ?

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
nu har jag ett problem , det är så att jag måste Radera tidigare filer i internet för att kunna se uppdateringarna i forumet , alltså om jag kommer o kikar på forumet kl13,00 idag o kollar igen vid 6 tiden på kvällen så ser jag bara fram till kl13 ändå om jag inte går o radera tidigare interner filer o sen tryckar på Forumet igen då uppdateras det ,,ganska jobbigt nån som vet hur jag kan lösa det ?

Keep Your Distance This is a BMW ;)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Kolla dina inställningar i kontrollpanelen, där kan man välja om explorer skall hämta ny info eller använda den gamla infon som den fick förut.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har för mig att jag hade nå´t liknande fenomen för ett par månader sen. Då raderade jag mina cookie´s och sen var problemet borta.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Länk

data guru Tommie har säkert nån bra förklaring ( om inte har han jobb.....)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
nu har jag raderat bort mina Cookies men det har inte hjälpt men nån inställning hittar jag inte jag går till Kontroll panelen o internet alternativ .....

Keep Your Distance This is a BMW ;)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om du kör Internet Explorer så kan du kolla följande inställning.

I browsern så välj meny "Tools" och sedan "Internet options". På fliken "General" finns det en del som heter "Temprary Internet files" och där finns en knapp som heter "Settings". Tryck på denna och du får upp ett fönster där du kan välja om browsern ska hämta sidan igen eller visa den som sparats tidigare. Jag kör på "Automatically" men även "Every visit to the page" borde fungera bra.

Att ta bort cookies bör inte göra någon skillnad. Däremot om du rensar bort temporära internetfiler så bör browsern hämta sidan eftersom den inte har någon gammal att visa.

BMWCS #5157
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ja det var den inställningen jag menade!
Hade glömt var den var.
Den skall funka.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Även ctrl+F5 rensar cachen i IE.
Jag har det problemet också... och har det på "Automatiskt"... men det funkar inte ändå???

_____
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Felet ligger nog lokalt och inte hos BMWpower, så Tommie borde inte behöva oroa sig för annu mera arbete:)

Standard fråga vid sådana här fel:

Har du uppdaterat IE, har du nyss installerat något nytt program?
Kan vara orsaken att det inte fungerar.

Mvh
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

S 328 R,

Välj "varje gång sidan besöks".

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.