AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
424

Motorn dog vid körning-528

Jag har en 528i-97. Den bara dog när jag körde. Startmotorn går men den tänder inte. Några förslag på vart jag skall börja? OBS: Jag har kollat soppan!!

RA
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Med 100% säkerhet bränslpumpen. Ring BMW jour, de byter den på plats för under tusenlappen, du betalar bara för reservdelen altså 1000:-
Jag tackar för tippset!
Kollar detta under dagen.
Visa användare
234
Tommy Power
525 iX Touring -93
Vadå.....? Är det ett garantifel, som BMW tar på sig?....? Byter dom sånt "gratis" på så "gamla" bilar....?

/mvh

/Tommy Power
Barns beskrivning av en hästkraft:
- "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund."
(Eyvind 10 år)

Mattan
Bmw jour gäller bara svensksålda bilar.

Mattan
Bmw jour gäller bara svensksålda bilar.

bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Gäller även import.
Mattan
Jag fick nobben med min importerade när jag hade strul.

Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Vad är det för regler med detta Bmw jour? Måste bilen ha garanti kvar eller vad? När jag blev ägare till min importerade tdsa 94, så kom det hem info om Bmw jour i brevlådan. På den info´n så verka det som om det skulle gälla på vilken bmw som helst bara det inte va för långt ifrån en storstad. Tyckte det va konstigt, för då finns de ju ingen anledning att reparera bilen på verkstad. Dom ska ju tydligen göra jobbet gratis och endast ta betalt för delar. Någon som kan reda ut detta?

Diesel innehåller mer energi än bensin!
Mattan
Meningen med jour e ju om de händer nåt när verkstäderna har stängt eller om du blir stående på "landet".Jag blev upplyst av telefonisten, när min lilla pärla trilskades, att de gällde minsann inte privatimporterade bilar. Jag förklarade att jag var villig att betala fullt,normalt betalar man tydligen bara för materialet, men dom va inte intresserade av att hjälpa mig ändå.

bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Denna jour gäller hela Europa. Får du stopp på din svensksålda bil tex i tyskland gäller den även där.
10
14
100268
525:a -88
Kolla kamremmen innan du gör förmycket.
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Finns ingen kamrem på denna bil, Jag tror inte någon BMW av nyare modell har kamrem.
Jag kollade jouren igår. De sa att den bara gäller tills bilen är 3år gammal.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.