AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
760

Kontrastlack på er M5 E34?

Hejsan, jag håller på att forska kring kontrastlackerna på M5, vet ni vad ni har för färg på eran bil (om ni har kontrastlack alltså - kunde avbeställas från fabrik).
Jag misstänker att min diamantsvarta har 229 Sebringgrau som kontrastlack, har något lackerat sin diamantsvarta M5 3,6 och kan säga vilken färg det var längst ner?
3,8 skall enligt uppgift ha granitsilber till svart (tror jag det var) och den sk Winkelhock har sterlingsilber kontrastlack.
Är det någon som har en ovanligare färgkombination, det gick enligt uppgift att beställa annan färg än den som BMW rekommenderade...

//Sniffer

ju
282
jugga
520d 2017
330xd touring m-sport -20
Mustang GT -18
min bil är sebringgrau, och har någon svart färg längst ner. skulle kunna vara diamantsvart. Kan man läsa någonstans vad det ska vara för färg?
ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
det är lika med min med !
den är sebringgrau och svart längst ner !
jag skulle gärna vela veta vad det är för färg !
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Min är diamantsvart och mörk mörk grå nedtill, mörkare än sebringgrau....har faktiskt inte sett nån M5a med den kulören på kjolarna nån gång.....(första ägarens önskemål?)

"One for economy and One for the fun of it"
Jag tror att det svarta längst ner är 181 Diamantschwarz om det är en metallic eller 668 Schwarz II om det är en solidlack..troligen metallic på era då gissar jag ...alltså 181
Men det gick att välja till lite olika så det behöver inte alltid stämma...

//Sniffer

Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.