|
|
|
|---|---|
|
Hej jag tänkte höra om någon vet hur mycket jobb som krävs för att byta fläktmotorn till kupéfläkten och för att justera takluckan (drar snett) /mvh Anders Gustavsson (E36) | |
|
Angående takluckan... var justerar man den.. min typ lutar framåt.. det är ju inte så bra för det samlas ju en massa vaten där..hmm M3 wannabe.. =) |
|
| Har hört att det ska sitta vajrar mellan innertaket och taket som drar takluckan och man ska kunna justera dem. Men jag är inte helt 100 | |
|
På min 318i-89 så kommer du åt fläkten från motorutrymmet. Du skruvar helt enkelt bort en lucka på torpedväggen. Luckan finns under skälva kabelstammen. Fläkten sitter direkt bakom denna lucka. Du behöver inte dra ur en enda kabel. Ett fläktbyte på detta sätt tar ca 1 timme. Hoppas det är lika på din. |
|
| Har varit i kontakt med BMW och enligt dem har sitter min fläktmotor på samma ställe som din. Bara att lossa en lucka och montera bort | |
|
Jag har mekat ganska mycket taklucka på min 325i -92a. Om den drar snett kan man göra så här: Ställ takluckan i stängt läge. Ta bort taklucke motorn och växeln. Använd en trubbig mejsel eller liknande för att flytta vajrarna så att takluckan står rakt. (Går trögt) Sätt tillbaka motorn och provkör.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.