|
|
|
|---|---|
523i_96 |
Hej! 523:an har börjat rosta så in i helvete. Jag vet inte vad jag ska göra. Bilen har ändå vårdats ömt. Den är alltid tvättad och vaxad innanför dörrar och i dörrkanter mm. Det är värst i förardörrkanten, där är det kex. Och om jag inte hade fått en ny baklucka på garantin hade den varit kex vid det här laget också. Bägge bakskärmarna har även de rostangrepp i nederkant. Ena tröskeln har börjat bli brun också. I samband med att bakluckan byttes ut på garantin togs det kort på samtliga angripna ställen. Men BMW hade endast skyldighet att åtgärda bakluckan sa de. De menade att det var yttre påverkan som orsakat övriga rostproblem. Det man kan konstatera är att BMW:s rostskyddsgaranti är ett skämt. E39 har allvarliga rostproblem i de första årsmodellerna (96-97). "Allvarliga" kan motiveras med bilens pris. Jag vet att det finns många som inte har några rostproblem alls. Men det finns också många som har betalt över 300000 för en bil som börjar rosta efter ett par år. Vad beror rostproblemen på? Är det galven som släpper? Hur långt kommer det att gå? Om man köper en 98 el. nyare slipper man rostproblemen då? Om det inte vore för just rostproblemen, hade jag varit helnöjd. Jag har inte haft några andra problem med den trots att den har rullat snart 20000 mil. Vad gör jag??? Tacksam för synpunkter och svar!! MVH Magnus |
|
Känner inte igen mig i ditt problem, har själv en 96:a och det finns inte tillstymmelse till rost på de platser du anger, ja inte någon stanns. fick bakluckan och huven bytt av BMW, de "angrepp" som fanns på dessa var endast av skönhetsfels karaktär. Ar bilen krockad och omlackad och skärmar bytta, att det rostar i tröskeln kan jag inte förstå. Min står ute 24 timmar i 365 dagar per år. Vänligen Tommy NoFear |
|
| Min har inte heller tillstymmelse till rost på de ställen du pratar om, den står också (tyvärr) ute. Vart i Sverige bor du? | |
|
Hej Magnus, Verkligen tråkigt att höra. Vill inte strö salt i såren men jag har inte ens en antydan till rost på min även om det är en -96:a. Man tycker att BMW borde ta sitt ansvar när det gäller detta, de förlorar ju om inte annat så mycket i dåligt rykte. har tyvärr ingen lösning på detta eftersom jag inte har hört detta problem tidigare. Vill bara ge dig mitt deltagande, jag skulle blivit förtvivlad om min hade börjat rosta sådär. Hoppas att det ordnar sig på nåt sätt. Mvh Fredrik Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vikken galvanisering??? Med 6 års"rostskyddsgaranti" så är det knappast så värst med det och det är väl ingen skillnad på den nyare vad jag vet. Min bil är knappt vinterkörd så jag har klarat mig ännu, men visst är det skamligt att en sk"kvalitetsbil" som kostar flera ggr mera än de billigaste bilarna som har ett förnämligt rostskydd och dubbla garantilängder. Men visst beror det också på hur bilens skötts också ända från början. Tror BMW till en viss del "skäms" för dåligt rostskydd och garantin därför varit extra tillmötesgående mot en del BMWägare. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.