AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
619

fönsterruta E36

Mr
39
Mr-Smali
BMW 320I
Nån som har samma problem som jag med fönsterrutan fram på e36 med utan elektriska fönsterhissar?, rutan liksom åker liksom ur sitt spår längst upp när man vevar upp den?. Är det nåt som bara hakat ur eller är det nåt som gått sönder?.
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Jorå! Hade samma problem förra sommaren. Demontera dörrsidan och leta fel. På nederkant av fönsterrutan sitter två plastbitar som löper i en skena. En av dessa plastbitar hade gått sönder för mig, därav det uppstådda problemet. Kan ju självklart vara mycket annat som kan ha uppstått. Sök på gamla inlägg ang. detta. Tror att det finns en del information ang. detta. Är du osäker ut du plockar mer dörrsidan kan du även söka på detta!
Lycka till!
Sådär var rutan för mig med, men jag har elhissar. Det var bara en justeringssak dock.
Har samma problem. Det var plastbiten som löper i skenan. Bör kunna beställas från BMW, hyfsat billigt! Den går också att byta själv utan vidare mekarkunskaper.
Pe
86
Peter_S61
325IA 91:a
318I 84:a
har samma bekymmer på min och jag har bytt plastbitarna så det måste vara en justersak iallafall på min

BMW ROCKAR FETT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.