|
|
|
|---|---|
|
tänkte få min 3.0:a lite tystare. Är det nån som känner till nån firma i Stockholmsområdet som ljudisolerar bilar ? | |
joakim_e |
du kan ju lägga en såkallad bitulem folie eller hur det nu stavas, finns att köpa på de flesta ställen som säljer bildelar, och sen har du ju den ljudisolerande "duken" kan köpas på samma ställen. Ta duken och lägg den där du tycker att den behövs tex: på golvet under mattan, bitulemen klistar du fast innuti dörrarna "självhäftande" Jag har gjor detta på en bmw 320i 84 som jag har byggt om en hel del, och den är lika tyst som en mus. |
|
Streetsound (www.streetsound.se) som ligger i Upplands Väsby ljudisolerar bilar... //Koffe |
|
|
joakim_e : Hjälper det verkligen ? asså är det en märkbar skillnad. Hur tjock är mattan? Många frågor ...... bra svar ? Nos 325iM -89 |
|
joakim_e |
Om du tittar efter i de nyare bilarna sitter det samma sak inne i dörrarna, dels för att at bort vibrationer och dämpa ljudet. Fick detta tips av bmw i luleå, men visst om bilen är risig och har dåliga lister runt fönster och dörrar så hjälper det ju inte så mycket. // Joakim |
|
tack för tipsen. Visst kan man inte få en 3.0:a lika tyst som en 7 serie men det är en hel del onödigt motor och vägljud i kupen som man kan få bort. Det läcker en del runt fönstren men inte så farligt för en så gammal bil. Skall kolla med Streetsound i alla fall |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.