|
|
|
|---|---|
| Har nyligen bytt till Ferritas sportsystem o tycker att ljudet e väldigt mesigt,typ original ju...Ska de va så eller ändras ljudet något när man "brännt in" dämparen?? | |
|
Tja, hur mesigt låter det? diskret ljud?? tyst och bekvämt? LÅTER FANTASTISKT BRA för min del isf :D Kanske man ska köpa ferrita när mitt Remus är sönderkört. MVH |
|
| Kanske lite-lite mer än original men inte e de nåt högt ljud direkt...I mina öron skulle ja vilja säg att de låter tyst o bekvämt!Men som sagt ljudet kanske ändras när man brännt in dämparen,återstår o se...Hoppas dock att de blir lite dovare ljud! | |
|
Dawwe prova att gasa som en dåre i 5 min så att tempen går upp. Då blir det lite bättre :-) BMW M3 *Flight instructions not included* |
|
| Mr.Vanos: Ok ska testa de då!!Får väl ligga i typ 2-3:ans växel på hemvägen så man ligger på höga varv...får se om de blir nån skillnad.... | |
|
he he... ekonomiskt! |
|
|
Jag var hos Mekonomen och hörde vad en sportljudämpare från simons kostar. ca: 3000kr Men dom kunde inte leverera fören i slutet på juni. Så jag undrar har ni någrta bra tips och priser på ljudämpare? Kör så det ryker!! |
|
| Ja betalade 4700 inkl montering för mitt system.Då får man 2*2" rör från kat o bakåt samt 2*3" ändrör...Original dämparen kostar 3200 på BMW men då e de inte RF... | |
|
Det kommer att låta mera med tiden. |
|
ant |
var det ett fädigt system som feritta hade poå hyllan eller byggdes det på plats? om det byggdes på plats så kan man ju välja till stor del själv hur ljudet ska bli när allt är färdigt. dessutom tar det några mil innan ljudet "sätter" sig i ett nytt system. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Har du köpt ett Feritta Sportsystem eller bara ett Feritta system? Bara en fråga att ställa kanske då det brukar ha tre sorters system. Komfort, "Standard" och Sport. "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
| Det är ett "färdigt sportsystem" som Ferrita själva kallar för "Sportsystem".Det var inte Ferrita som monterade utan Avgassystemet i Mariehäll.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.