AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
663

vad är detta för mystisk manik..._

Hej,
Jag satte spoilernät på bilen igår och i samband med det så tappade jag den kabeln som är instucken i spoileröppningen med en nål( kan detta vara temperatur sensor till färddatorn?)
Medans jag letade på måfå efter den genom att känna mig fram med handen så hittade jag en annan kabel med en mystisk del som satt i ändan på den. Det ser ut som om det var någon slag batteri i en hållare eller sensor av något slag. "Batteriet/sensor" är av samma storlek som en femkrona. och sitter alltså i en kabel som går upåt i motorn. Jag lyckades inte följa kabeln uppåt, det finns en hel bunt med kablar där och jag kunder ovanifrån inte avgöra vilken det var. Jag hittade alltså denna grej från underifrån bilen på vänster sida om kylaren. Det som är så konstigt är alltså att den ligger lös och inte är fäst någonstans. Kan det vara något som har trillat av ifrån någonstans?

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
På E36 övriga modeller så har du en temperatur sond för datorn/Checkcontrollen och en för värmen i speglarna. Den som är till speglarna ser ut som ett batteri i femkronas storlek med en kontakt på. Sitter i högra luftintaget till bromsarna.
Hubbe, Jag antar att vi kanske använder vi inte samma höger vänster princip. Jag menar vänster när jag står framför bilen och tittar på den framifrån medan du kanske menar när man sitter i förarstolen? För då skulle ju placeringen av manicken stämma si så där "geografiskt" Om det ska sitta i luftintaget till bromsar så kan det ju vara det, det är inte så långt från kylaren dit. Men ska det sitta löst? Borde det inte finnas en hållare?

För övrigt om detta är en temperatursensorn så vad är alltså den andra kabel med en "nål" som är instucket i galler ramen i spoileröppningen ?

_________
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Grejen med "nål" är tempsensorn till färddator/tempmätare. Ser ut så på min bil iaf. Sitter i spoilern i ett hål.

------------------
Always Diesel
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag refererar till bilens sida dvs man sitter normalt på vänster sida i högertrafik, inte om man står och tittar på den framifrån.
Den borde ju som sagt inte sitta löst, på min 325:a sitter den fast i ett hål i kylkanalen till bromsarna.
Sitter antagligen en liknande i den vänstra för färddator/klima m.m. Där kanske de har valt en annan lösning på z3:an.
Men jag bara spekulerar....
hmmmm.Jag sk nog hissa upp bilen igen och försöka leta efter klämman. Lite hopplöst om man inte vet var den sitter egentligen....

_________
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.