|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Härlit burt, detta låter betryggande...för den E28520 jag körde förut behövde 2 byten av systemet från fabriksny och till 10000mil vilket var väldigt dåligt...snittade 4000mil med varje system helt sjukt. | |
|
FRIFART: tror inte du behöver tänka på att byta avgassystem på länge mackan325s familj hade en 730i-88 där systemet bytes vid ett miltal på över 50000mil kommer inte riktigt ihåg exakt, min 735i-87 har rullat ca 33000mil på orginalsystem mycket imponerande. Mvh Stephan |
|
| Låter helt vansinnigt, då behöver man normalt aldrig byta då..men katalysatorn då?? den byts normalt aldrig har jag hört, kanske löper jag störe risk då bilen går kortare sträckor och bara ca 1000mil per år? | |
| Låter helt vansinnigt, då behöver man normalt aldrig byta då..men katalysatorn då?? den byts normalt aldrig har jag hört, kanske löper jag störe risk då bilen går kortare sträckor och bara ca 1000mil per år? | |
|
Katalysatorn är nog ännu pålitligare om den inte misshandlas, savgassystemet mår bäst av långsträckor så visst minskar du livlängden genom kortkörningar men det borde hålla ett bra tag till 21000mil är ju inte mycket. Mvh Stephan |
|
|
Flikar in här och säger att till E39:an så är visst originalsystemen i rostfritt... Här på BMW i Umeå har dem ännu inte bytt ett endaste system på någon E39(vad han på res.delar sa iaf). Mvh Janne. |
|
| Låter härligt Janna T, men Stephan735i hur misshandlar man en katalysator igentligen? | |
| hahaha hoppsan, ledsen Janne T för att jag stavade ditt namn så risigt :-) | |
|
Katalysatormisshandel: att fortsätta köra med trasig lambdasond/tempgivare så det kommer in oförbränd bensin i katen inte bra i längden, ett annat men festligare sätt som en numera pensionerad jobbarkompis gjorde flygtur "tjälen hade varit framme" med Opel Corsa landa på en sten= trasig kat Mvh Stephan |
|
| ok, hur ser man att lambdasond/tempgivaren är trasig..är det förhöjd temperatur av motorn då eller? vad kostar en sådan givare? | |
|
bytte ut bakre dämparn på min bil nyss mot 2 stycken simon´s dämpare (smala) lite trixigt o få ihop med första burken men de går med svets o tårar, o kostade inte mer än 400 riksdaler.. låter råare om bilen oxå nu.. mätarställning 17500 mil fredda1980 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.