|
|
|
|---|---|
|
hej!!!! undrar varför min 320 tar så j***a mycke bränsle,började förra veckan att ta 17 liter på 50 km......enda jag vet är att den är j***a dränkt...ibland kan man få den att gå ganska bra,men till största delen går den skit... | |
|
Jadu, om du nu har en förgasare och du har symptomen att den helt plötlsigt drar mycket bensin så skulle det kunna vara en rejäl spricka i förgasarmembranet. Det kan också vara så att den läcker någonstans i bränslesystemet (tanken-bränsleledningen-bränslepumpen-bränsleslangen-förgasaren)! Hur ser tändstiften ut? Hur går den? Luktar den bensin? _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Kolla flottören. Hål i denna ger dessa symptom... //Erik// |
|
|
ryker det svart ur avgasröret? annars så kanske det rinner ut nånstans. Som gammal Volvoägare har jag lärt mig hata Stromberg :-) /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
|
hej den är dränkt.och därför inget hål på nån ledning...tändstifen är sotiga.. |
|
Hello Nasty! |
Precis som Braxen skriver "membranet" är ett typiskt fel, kostar ca: 20kr så det är inget dyrt o byta. Mvh/Henrik |
|
hej har bytt membranen.....har kommit fram till att ett munstycke är borta vid flotören!!!!men den har ju gått bra förut!!!!!!! |
|
|
tjena har också hört att man ska ha en tryckregulator till gasarna..det har jag nu..men det hjälpte inte...... tacksam för svar...... |
|
|
hej har nu bytt till dellort 40,dom förgasarna är ju helt sjukt bra....känns ju som man skulle fått en ny bil,när man är ute å kör så är det väl lite högt insugsljud,men vem fan bryr sej i ljudet,när bilen går som en misil....... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.