|
|
|
|---|---|
Agge |
Här kommer en konstig fråga. Vart kan man kolla hur mycket bilen är sänkt? Står det på stötdämparna? Tacksam för svar! MVH //Agge |
|
Hej! Vad jag vet står det ingen stans. Tror att det lättaste är att jämföra med en likvärdig bil. Mät avståndet från navets centrum till skärmkanten så får du nog det mest rättvisande resultatet. Mvh Anders |
|
Agge |
Ok tack, men det låter som att jag aldrig kommer att orka göra så :) MVH //Agge |
|
är den lägre än min så kan jag bara säja att den e för lååååååg Länk |
|
|
min e lägre än din robban *peace* |
|
| hehe... de e lugnt för jag har faktiskt sänkt min lite till fram 15mm till ........ | |
Agge |
robban: Tror att våra bilar är lika mycket sänkta. Hur mycket sänkt är din?? MVH //Agge |
|
Stämmer det att när man sänker bilen, så blir hjulden sneda /..\ så typ? I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
X-ray: Det stämmer. Dem blir sneda. Därför är det att det rekomenderas att man gör en 4-hjulinställning efter man har sänkt sin bil. På det sättet får man dem "på plads" igen. Fast om du vill åka riktigt snabbt under kurver ska du låta dem luta så. Du får bättre fäste, men insidan av dina däck slits snabbare.. Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!! Länk |
|
jeppe_L |
går det verkligen att ställa bakdäcken?? (var på en firma o frågade om dom kunde ställa mina hjul...men då sa han att det endast går att göra det på framhjulen) |
|
På E30 kan du inte ställa camber med en vanlig hjulinställning. Man kan dock byta topplagringarna fram till sådana som reducerar vinkeln en aning. Bak blir det jobbigt att reducera camber. Vet inte hur det skulle gå till men vem vet kanske någon har gjort det? ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.