|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! En erfarenhet när jag skulle "ställa på" min 750: Är bilen besiktad och godkänd till minst ca halva återstående godkännandeperioden när den avställs så får man 3 v respit med att åka till Bilprovningen. I annat fall gäller ju det gamla vanliga "till verkstad eller närmaste väg till bilprovningen". Jag ställde av min i ca sept -02 och min ordinarie godkännandeperiod löpte ut 03-02-28. Idag var detså bara att "ringa på den med en knapptelefon", ta nycklarna och åka ut och rasta den. Inom 3 v skall den besiktas vilket jag sedan tidigare planerat. Att notera - länsman var inte säker samt efter många om och men på bilregistret fick jag klartecken. Anledningen till att jag överhuvudtaget började rota i detta var att "datarösten" sade detta men när så faxet kom stod det annat. Detta kanske redan är välkänt men för mig och länsman var det nytt. MVH /// Paap R |
|
Samma sak gällde när ja ställde på 323an för nån vecka sen... tror det mest beror på att de e sån kö på besiktningen under våren...!? /Jonas |
|
|
Hur fungerar det med försäkringen, mitt bolag fick automatiskt veta att jag ställt av bilen, fungerar det likadant vid påställning, eller måste jag ringa och säga till? Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du en vilande garageförsäkring så hoppar den igång automatisk vid påställning, men vem törs lita på det ?? så jag ringde alltid försäkringsbolaget. Det är en mycket bra service med 3 veckors "uppskov" med bes och skatt, hínner ju kolla av allt funkar som det ska. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.