|
|
|
|---|---|
|
Hittat en E28 M535.Någon som har kunskaper om såna här som kan ge lite råd?? SNART EN M5-M3KILLER!!!!!! | |
|
kolla hur motoroljan ser ut e den väldigt svart o skitig så har dom nog inte skött bilen så bra sen har du instrumenten ska funka felfritt annars dyrt att laga växellåda inget tjut eller missljud silentblocken sitter bak e dom trasiga blir bilen vinglig känns som den styr med röven rost runt skyltbelysning och sidoblinkers bromskivor bak brukar vara rostiga och e dom det kan det va oken som kärvar den ska inte blåryka då e de dags för översyn av motorn kan bli jäkligt dyrt inge knack i motorn kan va kamaxel sen får du väl titta på helhetsintrycket |
|
|
Tack för de. Har hittat en i Annonserna här i bmwpower också. 27000:- med 23000mil på nacken.Något du kan säga om den?? SNART EN M5-M3KILLER!!!!!! |
|
|
Kolla även kylare, fläktkoppling, bromsbomb och efter rost vid domkraftsfästena För 27 lappar bör bilen vara riktigt fräsch och närapå rostfri |
|
|
Wath:: kylare kan jag kolla odem andra sakerna men Bromsbomben??Var sitter den och hur kollar jag de?? SNART EN M5-M3KILLER!!!!!! |
|
rsarits |
Tanken brukar läcka vid fulltank, glapp i styrsnäckan och/eller framvagn Micke |
|
M528> Om bomben är kass så tar det typ en sekund innan bromsarna börjar ta (obehagligt!). Dessutom brukar bromslampan i instrumentpanelen blinka till vid hastigt tryck på bromsen med motorn igång. Den sitter nära torpedväggen på vänster sida, det går 4 st rör till hydraulblocket och accumulartorn ("bomben") hänger under detta. |
|
|
Känn på skärmkanterna bakom skärmbreddarna. Där kan det vara kexigt om tidigare ägare inte hållt efter bilen som man skall. Runt och bakom kjolpaketet i allmänhet kan det vara rosthärder. Om du ser att lacken släppt, eller håller på att släppa på framskärmarna kan du räkna med att det har rostat igenom, bakifrån. Vanligt och inte alls kul. Vidare måste du kontrollera kamaxelns kondition. Listpriset för ett kambyte på mindre, fristående verkstäder är från 15 000:- och uppåt. Läcker motorn olja kan det vara oljetrågspackningen, vilket faktiskt är ganska vanligt på den modellen. Kostar 2000-3000:- att byta. Kontrollera alla bussningar, för det är inte så kul att byta. Och givetvis all elektronik. Detta är bara några punkter (förutom de som redan nämnts), men det är väl snarast det dyraste och jobbigaste man kan råka ut för på en begagnad E28 (med M30-motor). Lycka till! _____________________________ Erst wenn Sie die Bayerische Brutalität hantieren können, sind Sie ein Mann. |
|
|
brutalt dyrt tycker en 528 e28 ska inte kosta mer än 10-15000:- och då ska den vara fin,och inge rost eller strulande instrument ja helt enkelt skitfint skick |
|
|
fel av mig trodde det var en 528 en 535a i bra skick är helt klart värd det tycker jag i alla fall lycka till |
|
|
Kolla kamaxeln noga, plocka av ventil kåpan och kolla..... Jag gjorde inte det på min..... 9000:- fattigare + massa jobb Jag lyssnade mkt noga på min bil innan jag köpte den men kunde inte höra något tickande, varvade sedan ut den ordentligt när jag köpt den, med följden att två vipparmar brast. |
|
Gemini__ |
bilen du hänvisar till borde du kunna få för runt 20000:-, med tanke på att "vid snabb affär 23000:-". Bäst du skyndar dig =) Näera, men skämt åsido. Tycker att över 20000:- för den kärran känns lite saftigt. Köpte min förra M535i -87 för två år sedan, för just 27000:-. Med 17" M5-fälgar, glaslucka, elhissar, original förövrigt och i fint skick Mvh: Tompa |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.