|
|
|
|---|---|
|
Har kraftiga vibrationer i ratt vid inbromsning över ca 120 km/h, under 100 så märks inget.Till saken hör att skivorna är tämligen nya samt framvagn inställd däremot är höger framhjul väldigt slitet kan detta vara orsaken till vibrationen. Vill ju inte byta bromsskivor igen, Orsaken till varför jag ställde in framvagnen var just det slitna högerhjulet. | |
Mattan |
Ojämnt slita däck kan orsaka vibrationer vid inbromsning.Det bör ju inte vara skivorna. |
Bmw ludde |
sätt framdäcken där bak och burna loss =D Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
|
Bör jag byta bägge framhjulen?, det vänstra är ok. |
|
|
byt båda däcken. hur gamla är skivorna?? |
|
| Har hört att det ska kunna vara gummibussningarna som sitter längst "bak" på bärarmarna fram. Kolla om de är slut är ett rätt vanligt fel tror jag. Inget jag vet säkert men kan ju vara värt att kolla. | |
|
ack: har samma problem som dig. Fast när ja bromsat vid hastigheter över typ 110km/h och sedan bromsar vid 70km/h typ så vibrerar det då oxå.... // Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| sammahär me.. | |
|
hade problem med att ratten skakade som satan när jag bromsade och svängde förut.. Problemet var att styrsnäckan ej var spänd ordentligt så det fans ett litet glapp.. /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
Samma här. Skaka satan när jag låg i hatigheter upp mot 120. Bytte skivor och klossar i helgen. Nu går det fint, inte en vibration. Skivorna behöver inte vara så slitna för att de ska bli skeva. Därimot så sitter inte bromsokfjädern fast effter jag bytte. Undrar om man måsste böja till dom för att dom ska sitta? Kör så det ryker!! |
|
BBrahme |
sök rubriken VIBRATIONER VID INBROMSNING |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.