|
|
|
|---|---|
|
Halloj Jag ska snart besikta bilen och undrar om bilen går igenom med s.k. sportratt? Måste ratten vara godkänd, och hur vet jag i sånt fall om min ratt är det? Ena bältet bak är också slitet, det har nästan ingen returfunktion men det låser när man rycker i det. Behöver jag byta det? / Johan | |
|
jag skall besikta imorrn, och mitt förarbälte är ochså sådant: drar inte tillbaka särskilt mycket men låser när man rycker..själva bältet är inte alls slitet..skall se vad dom säger, skriver ett inlägg imorrn efter besiktningen ! dock bör det gå igenom så länge som bältet inte är slitet och låser som det skall, tycker jag iaf... dock har jag originalratt så på den punkten kan jag inte hjälpa dig. BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
En "normal" ratt ska inte vara några problem vid en kontrollbesiktning. Upprullningsdonet ska fungera ordentligt, det ska låsa vid ryck i bandet, och dra in bandet ordentligt. Blir en del av bandet ute (mindre än vad en liten person använder) kan detta ändå godkännas... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ok, tack för svaren! Brukar det vara möjligt att få tillbaks funktionen på upprullningsdonet eller måste det bytas ut? / Johan |
|
|
På många upprullningsdon räcker det att motionera fjädern genom att dra den fullt ut och rycka i bandet på vägen in. I värsta fall tror jag inte det innebär några problem att leta upp ett nytt på skroten. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Johan F: besiktade bilen idag! ingen anmärkning på bältet, vilket var bra! han drog ut det, kollade på det och lät det rulla upp sig lite sen ryckte han i det, men han sade inget...dock fick jag anmärkningar på dimljusen och halvjus, men det är en annan historia :) BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.