AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
545

Z3 M

Hej!

Ska köpa en Z3 M coupe, 98, med 2000mil av en auktioserad BMW handlare med 2 års garanti. Är det något jag ska tänka på som brukar gå sönder på dessa bilar. Skulle uppskatta lite tips. Tack!

eF
900
eFx
520d Touring -09
Brukar och brukar..

Bromsar slits rätt bra i tyskland, men det är ju förbrukningsvara.
Det enda som jag såhär direkt kan säga att du kanske bör hålla lite koll på är VANOSen på dessa bilar. Vissa har upplevt problem med dessa på 3.2 liters M motorn, vissa inte. Men som sagt, håller du lite koll samt ber BMW hålla lite koll på den vid servicar, så ska det inte vara några problem. Tyckte du skrev något om att du skulle få EuroPlus? Isåfall går t.ex. ev. VANOS-problem på den garantin.

Har även hört att några har fått byta mätarna i mittenkonsolen på bilen (typ motortemp, klocka, o.s.v.), ingen som jag råkat ut för, men återigen, händer det så går det på EuroPlus.. ;)

Lycka till och kör försiktigt :P

/eFx
eF
900
eFx
520d Touring -09
Apropå EuroPlus.. skulle det bli så att du måste laga bilen för något som du tror EuroPlus täcker så kan du dels naturligtvis kolla med dem först, men du bör även se till att den verkstad du lämnar bilen till i Sverige kan hantera kontakten med EuroPlus åt dig. Sist jag kollade så var det endast dom stora BMW-verkstäderna (typ Stockholm, GBG, Malmö) som kunde utföra detta.

Du kan lämna bilen varsomhellst för EuroPlus (om dom är BMW-auktoriserade), men du riskerar att dels behöva ligga ute med pengar och dels måste du hantera kontakten med EuroPlus själv, OM inte verkstaden hanterar detta åt dig.

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.