|
|
|
|---|---|
|
Tänkte byta oljefilter på min 525tds -95, är inte så haj på bmwmotorer, men är det det som sitter i den blanka fina plåtburken med en skruv på toppen som sitter i närheten av stickkontakterna där man kan nollställa service m.m.? Köpte ett mahle-filter, dom undrade om jag skulle ha med alu-lock eller plast-lock, jag tog med alu-lock, hoppas det passar? | |
|
yes box... å locket var ju blankt som aluminium.... |
|
|
tackar ;) då ska det gå ganska lätt o byta ut de då ? har hört att de kunde va riktigt krångligt på andra bmwmodeller, men det kanske inte stämmer? |
|
|
Glöm inte byta o-ringarna bara! Samt dra inte skruven till locket för hårt.... Mvh |
|
| Vilka är o-ringarna då, och vad fyller dom för funktion, samt vart sitter dom? ;) | |
|
Sitter en o-ring på undersidan av locket och en (eller var det två?) små o-ringar i ändan av den långa skruven som håller i locket (skruvad igenom locket). Funktionen är givetvis att täta..... När du har lossat locket kommer du att förstå! O-ringar kan du köpa i en liten sats hos bland annat BMW (borde finnas där du köpte filtret!). Mvh |
|
| okej, tackar för tipset ;) | |
| Oringar följer oftast med oljefiltret, iallafall från Mekonomen. Torka bort gammal olja från "oljefilterhuset" om du vill vara seriös! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.