AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
906

rostproblem e-36

Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Hej.
Har tänkt köpa en E-36 av årsmodell -92--96 typ, Till tjejen.
Hur är det med rost på dessa bilar. Har dessa bilar börjat rosta än?

Nu har M3an börjat vakna, och på på sig nya sandaler...
Jag har en -92:a och det finns inte en rostfläck på den. Men så är den väldigt bra skött också.
Så jag tror inte att det ska vara några problem för dig att hitta en rostfri.

Mvh
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
När jag letade E36 (är ett tag sedan) märkte jag att vissa bilar rostar i skärmkanterna bak vid insidan på kanten, framskärm nere vid tröskeln (där stänkskydd brukar sitta), baklucka nederkant, nedre kanten på dörrar, och framkant på motorhuv. Nu skall jag tillägga att inte alla E36 rostar men det finns bilar att se upp med. Om bilen är "tyskstylad", kolla att valsningen av bakskärmarna är korrekt utförd, dvs att rostskyddbehandling har gjorts och att det inte finns sprickor i lacken.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Kan inte minnas att jag någonsin sett en rostig E36:a faktiskt.

Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
min bil har inte en rost-fläck
Si
765
Simon01
120dM -08
krockade e36:or, som är uppspacklade ska man se upp med (övriga bilar med för den delen), särskilt privat imp. Kan vara svårt att se för de är ruskigt säkra på det där med spackel i tyskland, men spackel håller ju inte för alltid tyvärr.
jeppe_L
min bil rostar lite överallt:(
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Jag har rost i bakluckans nederkant mot listen samt i vänster skärmkant bak. I skärmkanten är det den lilla kanten som pekar innåt som har nogon liten bubbla.

Mina orginalbackspeglar har börjat ärja (undrar hur det stavas, vad jag menar är oxidera) och det gör att den svarta lacken börjat släppa. Får väl investera i M3 speglar i det utsökta materialet plast...

//Erik//
325TDS
Min bil har lite rost på framskärmarna,..ytrost bara..inget allvarligt..ska ta itu med de snart..sen på bakluckans höga kant nere där också..sen undan vänster bak skärm. :( hatar rost. bilen har varit här sen 97..säkert därför..i tyskland är bilarna fria från rost för det mesta va? Länk den såg jag på mobile.de såg jäävligt fin ut.. gått 15..kostar 59 bara!..tyckte de var jävligt bra pris..nästa gång jag köper bil så tar jag hem en från tyskland..med full M3 optik..slipper jag hålla på o köpa sånt efteråt..blir dyrt bara..köpte M3 speglar för nån vecka sen..2 tusen kosta dom.

se
4
sellmark
318iS Coupé E36 -93
Hmmm....
Ska precis hämta ut min E-36:a från plåtverksta'n. Måste vara nå't fel eftersom jag bytt BÄGGE framskärmarna (genomruttna) och bakre vänsta hjulhuset som var hårt rostangripna. Hur kul känns det??
Hur kollar man om den har varit smälld??
si
64
simca
3,0SA -76
Hej

Det är problem med rosten på e36, speciellt bakre skärmkanter...

Det är smutsfickor i bakkanten, och om man inte gör rent där så rostar det efter ettag..

men det är klart bilarna börjar ju bli till åren....

jag mä :-)

Jonthe! köp min! ;-)

mvh
Anders

rost vad är det för nåt?? :)

finns inget på min :)
Tycker att E36 klarat sig bra ifrån rost. Iaf de jag ägt.
Men som allt annat..missköts det..så finns den där.
Har den varit krockad och ej bra lagad..så finns den oxå snart där.

Står den ständigt i regn, men lite skada eller likn. så finns det oxå där...and so on....

Finns bilar som är 30 år gamla utan rost, men dom är noga omhandtagna...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Inte helt ovanligt med rost i skärmkanter och dörrar på e36. Det beror lite på vart den har gått osv. Men det är inte så illa att det inte går hitta ett rostfritt exemplar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.